Varmaste ”hoppa i”-kläderna man kan hitta?

SaraMara

Trådstartare
Efter spontant inköp av husvagn och beslut om vintercamping på skidort så söker jag nu ”gå iväg till servicehuset”-kläder av typen (i) riiiktigt fluffig och lång supervarm typ dunkappa och (ii) riktigt varma och snötåliga skor som gärna går att stoppa i fötterna i barfota och som inte kräver mer jobb än att bara stoppa i fötterna (inga tighta kängor eller annat att slita med utan typ tofflor fast som riktiga skor).

Vad rekommenderar ni som kanske haft liknande behov? :)

Jag är lång (nästan 1,80) så med lång kappa menas verkligen en lång, ingen lite längre parka typ.
 
Grattis till husvagn, det kommer du inte ångra!! (Vi får vår nya vagn på fredag nästa vecka:love:)

Nu vintercampar vi inte jättemycket, utan vi kör sommarsäsong och några spontanturer på hösten/förvintern. Men håller med ovanstående om uggs, sen finns ju superlånga dun/täckkappor lite varstans?
I våras när vi ställde upp för säsongen va det apjävla kallt.. Då körde jag dunjacka och curlingkängor. skulle jag bara röra mej ifrån husvagn och ut i förtält så va det fårskinnstofflor.
 
Grattis till husvagn, det kommer du inte ångra!! (Vi får vår nya vagn på fredag nästa vecka:love:)

Nu vintercampar vi inte jättemycket, utan vi kör sommarsäsong och några spontanturer på hösten/förvintern. Men håller med ovanstående om uggs, sen finns ju superlånga dun/täckkappor lite varstans?
I våras när vi ställde upp för säsongen va det apjävla kallt.. Då körde jag dunjacka och curlingkängor. skulle jag bara röra mej ifrån husvagn och ut i förtält så va det fårskinnstofflor.
Jag är aldrig i butiker typ utan nätshoppar nästan enbart och det är så svårt att veta vad som är varmt liksom. I stallet har jag Uhip men vill ha ännu fluffigare och varmare, sådär som ett duntäcke typ. 😍

Tack! Vi köpte i somras så har kört sommarveckorna, men njuter as we speak av första helgen på vintercamping. Så himla mysigt. Ngt positivt med Covid-skiten: maken var lättövertalad till husvagnsliv. Jag är uppvuxen med husvagnssemestrar och har sådär larvigt romantiserade minnen men so far är vi verkligen glada över vårt beslut!
 
Jag skulle satsa på en lång dunkappa eller täckkappa som går ned till anklarna (dvs inget behov av att kränga sig på med byxor uppstår)
Powerbots är bra men jag föredrar Nokia filtstövlar,
Jag uppvuxen i fjällen är praktiskt taget född med dessa på fötterna. Ett par tjocksockor i och de kallaste vinterdagar passerar förbi. Har haft mina som ridstövlar fiskestövlar utflyktstövlar. Nu vid mina 40 använder jag fortfarande det par jag fick i julklapp i åk 9. Varför jag föredrar dessa framför powerboots? Man hoppar i dem och sparkar av sig dem, pb upplever jag som kränga på och kränga av, samt att jag tycker Nokia är bekvämare att gå i. Tänker att just hoppa i och sparka av är en bra egenskap vid servicehusbesök.
B74F4D91-D8FB-49CE-873B-4BA4A79A0F59.png
B74F4D91-D8FB-49CE-873B-4BA4A79A0F59.png
 
En Kabe Classic 600. Uppvuxen som jag är med Kabe var det lätt att falla in i gamla vanor... 😅
Fina vagnar! Vår första vagn va en Kabe briljant 430 -79:D Sen har det blivit Hobby-Cabby-Hobby och nu blev det ännu en Hobby, en 650kfu. (Familjen har alltid haft hobby)

Jag är också uppväxt med camping och älskar campinglivet! Dock bara sommarcamping.
Barnen fullkomligen älskar att va på campingen :love: Tårarna sprutade på den äldste när vi sålde vagnen i höstas så lyckan kommer bli stor när vi kommer hem med en ny vagn nästa vecka.
 
Efter spontant inköp av husvagn och beslut om vintercamping på skidort så söker jag nu ”gå iväg till servicehuset”-kläder av typen (i) riiiktigt fluffig och lång supervarm typ dunkappa och (ii) riktigt varma och snötåliga skor som gärna går att stoppa i fötterna i barfota och som inte kräver mer jobb än att bara stoppa i fötterna (inga tighta kängor eller annat att slita med utan typ tofflor fast som riktiga skor).

Powerboots och filtfodrade Nokia-stövlar är bra men Kuoma är bäst.
 
Om du har skostorlek upp till 39 så rekommenderar jag dessa. Dom är inte snygga men bara att hoppa i ( :D vilket säkert många med barn märkt av, för det är egentligen en barnstövel)
GetImage.ashx


Den vuxenstövel som verkar mest likt är den här. Men den har jag inte provat.
GetImage.ashx


Engelssons verkar dock ha en modell som liknar den första. Om du inte bor för långt från Falkenberg, kan du ju besöka deras butik och prova.
73480a9f-42f5-e118-54d7-216c90dab6bb.jpg
 
Ytterligare ett tips i skoväg; Sorel Caribou. Har visserligen snörning, men jag brukar bara peta ner snörena i skaftet när jag springer till service. Inte så halkiga, tål vatten upp till några centimeter när det börjar slaska åt vårkanten. Köpte första paret första säsongen jag jobbade som liftskötare och uppgraderade till nya 11 år senare.
 
Jag frestades att beställa Engelson-varianten men den är tung och klumpig jämfört med powerboots.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp