Varmaste ”hoppa i”-kläderna man kan hitta?

Nu frågade du ju inte efter kläder att ha under kappan. Men den här är varm och skön att knalla runt i. Tror den finns som långkalsonger också.
zip-turtleneck-400-dark-navy-women-isolated.jpg
 
Efter spontant inköp av husvagn och beslut om vintercamping på skidort så söker jag nu ”gå iväg till servicehuset”-kläder av typen (i) riiiktigt fluffig och lång supervarm typ dunkappa och (ii) riktigt varma och snötåliga skor som gärna går att stoppa i fötterna i barfota och som inte kräver mer jobb än att bara stoppa i fötterna (inga tighta kängor eller annat att slita med utan typ tofflor fast som riktiga skor).

Vad rekommenderar ni som kanske haft liknande behov? :)

Jag är lång (nästan 1,80) så med lång kappa menas verkligen en lång, ingen lite längre parka typ.


Jag hade satsat på en vinteroverall, underbart varm och så användbar i många sammanhang och enkel att bara dra på sig med tigts och t-shirt under. Men nu är det kanske inte riktigt det du söker men tänkte iallafall dela med mig.
 
Jag skulle satsa på en lång dunkappa eller täckkappa som går ned till anklarna (dvs inget behov av att kränga sig på med byxor uppstår)
Powerbots är bra men jag föredrar Nokia filtstövlar,
Jag uppvuxen i fjällen är praktiskt taget född med dessa på fötterna. Ett par tjocksockor i och de kallaste vinterdagar passerar förbi. Har haft mina som ridstövlar fiskestövlar utflyktstövlar. Nu vid mina 40 använder jag fortfarande det par jag fick i julklapp i åk 9. Varför jag föredrar dessa framför powerboots? Man hoppar i dem och sparkar av sig dem, pb upplever jag som kränga på och kränga av, samt att jag tycker Nokia är bekvämare att gå i. Tänker att just hoppa i och sparka av är en bra egenskap vid servicehusbesök.
Visa bifogad fil 58703Visa bifogad fil 58703
Hur tunga är dom? Upplever man dom som klumpiga att gå i?
Jag upplever många stövlar som så tunga att gå i en längre sträcka, antagligen för att jag är kort :o Jag har testat en del barnstövlar men dom håller inte måttet tycker jag.

Ursäkta Ts för inhopp, men det är inte trådkap iallfall :angel:
 
Ytterligare ett tips i skoväg; Sorel Caribou. Har visserligen snörning, men jag brukar bara peta ner snörena i skaftet när jag springer till service. Inte så halkiga, tål vatten upp till några centimeter när det börjar slaska åt vårkanten. Köpte första paret första säsongen jag jobbade som liftskötare och uppgraderade till nya 11 år senare.
+1 på Sorel Caribu, VARMA även när man står still! Gör som du, stoppar i snören eller knyter löst så är det bara att dra på, funkar även utan strumpor!
 
Efter spontant inköp av husvagn och beslut om vintercamping på skidort så söker jag nu ”gå iväg till servicehuset”-kläder av typen (i) riiiktigt fluffig och lång supervarm typ dunkappa och (ii) riktigt varma och snötåliga skor som gärna går att stoppa i fötterna i barfota och som inte kräver mer jobb än att bara stoppa i fötterna (inga tighta kängor eller annat att slita med utan typ tofflor fast som riktiga skor).

Vad rekommenderar ni som kanske haft liknande behov? :)

Jag är lång (nästan 1,80) så med lång kappa menas verkligen en lång, ingen lite längre parka typ.

Ett tjockare underställ från Woolpower kanske vore najs att ha som "pyjamas"? Ylle värmer ju även när man är lite småfuktig efter duschen.
 
Efter spontant inköp av husvagn och beslut om vintercamping på skidort så söker jag nu ”gå iväg till servicehuset”-kläder av typen (i) riiiktigt fluffig och lång supervarm typ dunkappa och (ii) riktigt varma och snötåliga skor som gärna går att stoppa i fötterna i barfota och som inte kräver mer jobb än att bara stoppa i fötterna (inga tighta kängor eller annat att slita med utan typ tofflor fast som riktiga skor).

Vad rekommenderar ni som kanske haft liknande behov? :)

Jag är lång (nästan 1,80) så med lång kappa menas verkligen en lång, ingen lite längre parka typ.

Fler har svarat Sorel-längor. Jag har dessa:
https://www.outdoorexperten.se/p-47...MI18aN2-287AIVmdwYCh3xBgwaEAQYBCABEgLKTPD_BwE

Har haft dem då jag jobbat med häst. De är absolut varma etc.

Men vill man hoppa i skor barfota tycker jag fårskinnsfluff inuti är oslagbart i mysfeeling.
Jag har några Uggs-liknande fårskinnsfodrade boots som med impregnering håller tätt för typ vara i stall och snö etc. Otroligt mysiga!
Jag har slitit rejält på mina under några års tid. De har verkligen hållit bra.
De jag fick och impregnering kommer härifrån:
https://webshop.woodsman.se/boots-stövlar/fårskinnsstövlar
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp