Varmblod i western?

E

Emmii

De är så här att jag har ett varmblod sto på 7 år och just nu så rider jag in henne i engelsk ridning men jag vill helst att hon ska bli utbildad i western. Jag själv har glömt bort så mycket i western och min fråga är om man kan tävla ett varmblod i western? Jag vill helst köra trail med henne eftersom jag själv tycker de är roligast. Kan man få lite tips om vart nånstanns man kan börja?
 
Sv: Varmblod i western?

Självklart kan man träna och tävla varmblod inom western, jag antar att du menar en varmblodig travare. Alla raser passar till westernridningen, det finns en gren som passar alla.

Börja med att söka upp en tränare som bor i din närhet, och/eller åk på clinics, det ger jättemycket.
Du kan också bli medlem i en wras-ansluten westernklubb i din närhet, där anordnas ofta träningar och olika aktiviteter.

Lycka till :)
 
Sv: Varmblod i western?

Visst kan man tävla varmblod i western, det gör jag, med placeringar på D-nivå. Vi brukar ställa upp i trail, något som min häst verkligen verkar gilla.
 
Sv: Varmblod i western?

ABSOLUT!!!

Har själv ett varmblodsto som jag rider, tränar och tävlar western med. Framförallt är det pleasure och trail som gäller men vi kommer nog prova på mer grenar.
Vi har placerat oss alla starter vi gjort förutom 1.

Som redan skrivits så ta konakt med din lokala westernklubb så kan dom nog hjälpa dig på traven.
Lycka till
 
Sv: Varmblod i western?

De är så här att jag har ett varmblod sto på 7 år och just nu så rider jag in henne i engelsk ridning men jag vill helst att hon ska bli utbildad i western. Jag själv har glömt bort så mycket i western och min fråga är om man kan tävla ett varmblod i western? Jag vill helst köra trail med henne eftersom jag själv tycker de är roligast. Kan man få lite tips om vart nånstanns man kan börja?

Självklart kan du det. Jag har tävlat en del med min varmblodiga travare och vi blev SM 2 förra året. Det går att tävla med alla raser i western!
 
Sv: Varmblod i western?

hejhej. jag har själv ett varmblodssto, som jag håller på att rida in till western. inom trail är varmblodshästen väldigt framgångsrik, pga deras tänkande.
 
Sv: Varmblod i western?

Tack så mkt för alla era svar :)
Nu vet jag att jag inte är ensam om att rida western med sin travare.
Vi ska försöka sattsa på trail, det tycker jag är roligast och tror nog att hon oxå tycker de.
 
Sv: Varmblod i western?

Självklart att du ska satsa! Med mycket och framförallt rätt träning kan man gå bra långt med en travare. Själv så tävlar jag med min varmblods travare på C-nivå (regional nivå) med flera första placeringar :love: (i Versatile Horse och Trail) men även med höga placeringar i Western Horsemanship, Western Riding och Reining)
Här är min häst :love:
11394580.jpg


Så Kör Hårt!
 
Sv: Varmblod i western?

Jag ahr med en varmblods kille som jag ska börja med western på :banana: o jag vill presic som du tävla inom trail :D fan va níce att nån är som mig :D vart bor dd?:D
 
Sv: Varmblod i western?

Jätte fiin kuse :love:

Men mååste amn ha sporrar??? :confused:
 
Sv: Varmblod i western?

jag har också tänkt börja rida westren med mitt varmblod, men jag kan för mitt liv inte få honom att galoppera!!
 
Sv: Varmblod i western?

Börjar prova att rida för en kunnig tränare inom western! :) Och galopperna brukar komma när hästen blir allt starkare och kan bära sig i skritt och trav och så har säkert tränaren någon tips och knep till just dig och din häst! Så prova du! :)
 
Sv: Varmblod i western?

*kl*

Kul tråd! Jag är själv väldigt intresserad av o börja med western på mitt varmblodssto (varmblodstravare)
Vad är skillnaden på trail, Western Horsemanship, Western Riding och Reining?


Kanske någon från Östergötland som håller på med western?

//Mimmi
 
Sv: Varmblod i western?

aa, vad kul :) då är jag inte ensam. Jag bor i västerhaninge, utanför sthlm. Själv da?
 
Sv: Varmblod i western?

Gud vilken fin häst du har :)
Blir så possitift inriktad när jag nu vet att de är fler som tävlar med sina varmblodstravare. Jag har aldrig sett ett varmblod på banan nån gång förut. Så nu blire träning som gäller :banana:
 
Sv: Varmblod i western?

Jag kan också erbjuda lite bilder om det är intressant ;)

Mitt 18 åriga travsto
I363503W364H546V20070504T190814Z.jpg
[/IMG]
IM000412.jpg
[/IMG]
IM000285.jpg
[/IMG]
 
Sv: Varmblod i western?

De är så här att jag har ett varmblod sto på 7 år och just nu så rider jag in henne i engelsk ridning men jag vill helst att hon ska bli utbildad i western. Jag själv har glömt bort så mycket i western och min fråga är om man kan tävla ett varmblod i western? Jag vill helst köra trail med henne eftersom jag själv tycker de är roligast. Kan man få lite tips om vart nånstanns man kan börja?

Jag tänkte att jag skulle trimma ner denna killen lite, sedan så blir det Pole Bending för hela slanten. :bump:

http://www.mypix.se/iframepic_evyko...PENMOMQG&CategoryID=&id=JNHMLOPRGSDPI4&page=2
 
Sv: Varmblod i western?

Självklart att du ska satsa! Med mycket och framförallt rätt träning kan man gå bra långt med en travare. Själv så tävlar jag med min varmblods travare på C-nivå (regional nivå) med flera första placeringar :love: (i Versatile Horse och Trail) men även med höga placeringar i Western Horsemanship, Western Riding och Reining)
Här är min häst :love:
11394580.jpg


Så Kör Hårt!

Oooh.. vad fin han är Läcker färg!
Ni ser jättefna ut..
...tur att man inte blir sugen. :d
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 871
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 698
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 966
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp