Varmluftslösningar för portabel AC

tott

Trådstartare
Beställde en Portabel AC med från-/varmluftsrör, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det med mina fönster med myggnät och en katt som inte får rymma. Jag har fönster som öppnas längs långsidan inåt och fast myggnät utanpå.
Har ni några smarta tips?
 
Beställde en Portabel AC med från-/varmluftsrör, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det med mina fönster med myggnät och en katt som inte får rymma. Jag har fönster som öppnas längs långsidan inåt och fast myggnät utanpå.
Har ni några smarta tips?
Alltså ventilationsröret, eller vad det nu heter.
 
Undrar också! Har hört att man ska kunna koppla till utsuget ovanför spisen vilket varit jättebra i mitt fall med liten etta. Någon med erfarenhet av det?
 
Ja sätter en filt i fönsteröppningen som täcker överallt förutom där röret är. Just för kattens skull😆
 
Beställde en Portabel AC med från-/varmluftsrör, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det med mina fönster med myggnät och en katt som inte får rymma. Jag har fönster som öppnas längs långsidan inåt och fast myggnät utanpå.
Har ni några smarta tips?
Såg någon som istället för att köpa sådana där färdiga fönstertäckare med hål för ACn gjort egna. Duschdraperi som klipps så att det passar fönstret samt hål för ACns slang. Sedan hade personen klistrar kardborreremsor längs med hela fönsterkarmen och sytt på draperiets kanter. Enkelt att ta bort när man vill stänga fönstret helt.
 
Ja sätter en filt i fönsteröppningen som täcker överallt förutom där röret är. Just för kattens skull😆
Kan tillägga att vi köpte en färdig lösning med dragkedja men den passade inte vårt fönster så det blev bara krångligt. Filten får duga tills vidare..
 

Liknande trådar

Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 277
Senast: Tarnin
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: Jag har ett varumärke som företaget X använder och tjänar pengar på, i sina produkter. Nu har företaget bytt ekonomisk...
Svar
10
· Visningar
821
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 517
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp