Varmluftsugn

Lycanthrope

Trådstartare
Snabb hjälp tack! :D

Vi har varmluftsugn.
Har hört att man kan ha flera plåtas samtidigt i den?
Men om det står specifikt att det man gör ska vara på nedersta hållaren, och det andra man ska göra också ska vara där? Spelar det någon roll i varmluftsugn? I detta fallet gäller det tårtbottnar! :o

Det enda jag vet är att temperaturen ska vara lägre, och det fungerar bra.
 
Sv: Varmluftsugn

eftersom det är fläkt i varmluftsugnen är värme jämnt fördelad över hela ugnen, så plåtens placering spelar ingen större roll.
 
Sv: Varmluftsugn

I min ugn funkar det inte riktigt med två plåtar trots att det är en varmluftugn. Så om det är jätteviktigt att få det bra så kanske du inte ska testa med detta först :p
 
Sv: Varmluftsugn

kl eller trådkap kanske ;)

Min varmluftsugn värmer ojämnt tror jag, den sidan som står längst in blir alltid mörkare? Ska det vara så? Är inte tanken med varmluftsugn att det ska bli jämnare värme och att man kan tillaga flera plåtar samtidigt?
 
Sv: Varmluftsugn

Så blir det i svärmors också! Men inte i min? Vet inte vad det beror på, jag kan hiva in 3 plåtar vid bullbak och svärmor kan bara ha 1 plåt som hon dessutom får vända halvvägs:crazy: (Båda spisarna är nya men in inte samma märke, min är Electrolux och svärmors cylinda)
 
Sv: Varmluftsugn

Det har jag sagt också, meeen... Får svaret -Ah det gör inget!
Jag hade blivit totalt galen!!
 
Sv: Varmluftsugn

kl eller trådkap kanske ;)

Min varmluftsugn värmer ojämnt tror jag, den sidan som står längst in blir alltid mörkare? Ska det vara så? Är inte tanken med varmluftsugn att det ska bli jämnare värme och att man kan tillaga flera plåtar samtidigt?

Så är det lite i min också när jag har en plåt, men har jag två så är det den understa som inte får riktigt färg.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 728
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 168
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: Bee
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 625
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp