Varmskoning....

M

montgomery

Nån som varmskor sin häst?
Hur upplever ni att det blir? Varför gör ni det? Varför tycker ni att det är bättre/sämre än kallskoning?

Kan man sko en vanlig ridhäst med travskor?
Tänkte på vintern så är de ju fler brodd i dom!

:)
 
Om du vill ha fler broddhål så kan du ju fråga hovslagarn om han kan borra och gänga fyra hål iställetför två. Jag vet iaf en häst som har fyra pga det är mycket backar runt stallet där den står. Ett litet tips bara. :banana:
 
Det finns ju klara skor med fyra broddhål!! Vilket jag har... så det behövs inte borras alls...
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 405
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
447
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 187
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp