Varmt, varmt, varmt!

pollex

Trådstartare
Vad tycker era barn om värmen? Blir de påverkade och i så fall hur? Hur gamla är de? Och vad är era bästa avkylningstips? :)
 
Dottern är fyra år och kunde knappt bry sig mindre. Hon är överlag inte så temperaturkänslig; hon har ärvt min kärlek till värme och pappans kärlek till kyla. :p Det enda jag försöker göra är att se till att hon dricker och badar så mycket det går, och om det blir övermäktigt med mat (aptiten är väl det enda som blir lite påverkad) så får glass duga.
 
Min dotter har lätt att bli varm, verkar ha ärvt min termostat.

Hon är ett år och förra sommaren var en pärs. Då ignorerade jag allt med drag och hade fönstren öppna i två väderstreck så det blåste igenom. Brukade även blöta en tygbit och torka henne med eller lägga på henne. Trots det hade hon ofta värmefläckar.

I år är det lättare! När vi är hos mormor på landet får hon plaska i en balja ute i skuggan. Hemma får hon leka i baljan i badrummet. Torkar även nu av med fuktig handduk och låter självtorka. Och så mycket vatten och amning.

Hon har även fått plaska i sjö och hav mer solskydd, uv-dräkt och hatt 😊
 
Min är två år. Hon äter dåligt men dricker gärna saft. Hon är inte så påverkad av värmen. Badar hela dagarna.
 
Blir egentligen inte så påverkade men de har sämre aptit och sover mer. Lite i stora drag. Håller igång gör de som vanligt.

3 o 4 år
 
Lite påverkad så att hon blir något mer gnällig och trött men vem blir inte det. Vi duschar flera gånger om dagen och har korsdrag på natten.
Bästa är ju att hon börjat älska (!) att duscha, något hon var tveksam för innan :)

2år i oktober.
 
Vad tycker era barn om värmen? Blir de påverkade och i så fall hur? Hur gamla är de? Och vad är era bästa avkylningstips? :)
1,5 år, inte så påverkad av värmen jämfört med förra året som halvåring.

Vi badar så mycket det går, har en liten pool hemma, spetsar vatten med en liten mängd saft för att få i honom vätska, likaså funkar melon bra. I sovrummet har vi AC innan läggdags för att få ner temperaturen till en dräglig nivå, sen har vi på sistone lagt en Kyldyna till hund under ett tunt täcke i sängen, så blir det svalare.
Förra året hade vi blöta handdukar och baddade både mig och honom när vi bar i sele tex.
 
Snart 16 månader. Varm av sig själv. Endast kläder nu om vi ska iväg, annars får han ta sig fram i blöja. Håller honom inne när det är som varmast.

Lite sämre aptit än vanligt. Får mycket kylskåpskalla klämmisar just nu.
 
Dottern är fyra år och kunde knappt bry sig mindre. Hon är överlag inte så temperaturkänslig; hon har ärvt min kärlek till värme och pappans kärlek till kyla. :p Det enda jag försöker göra är att se till att hon dricker och badar så mycket det går, och om det blir övermäktigt med mat (aptiten är väl det enda som blir lite påverkad) så får glass duga.

Det här med ökad tillgång på glass gör värmen rätt populär till och från här :D
 
Min dotter har lätt att bli varm, verkar ha ärvt min termostat.

Hon är ett år och förra sommaren var en pärs. Då ignorerade jag allt med drag och hade fönstren öppna i två väderstreck så det blåste igenom. Brukade även blöta en tygbit och torka henne med eller lägga på henne. Trots det hade hon ofta värmefläckar.

I år är det lättare! När vi är hos mormor på landet får hon plaska i en balja ute i skuggan. Hemma får hon leka i baljan i badrummet. Torkar även nu av med fuktig handduk och låter självtorka. Och så mycket vatten och amning.

Hon har även fått plaska i sjö och hav mer solskydd, uv-dräkt och hatt 😊

Jag hade också en bebis förra sommaren, i kombination med två storasyskon varav den ena var halt (dvs svårt att ta sig någonstans) och den andra hade badförbud - det var fruktansvärt! Det gör stor skillnad med bad och andra möjligheter att ta sig till svala ställen!
 
Blir egentligen inte så påverkade men de har sämre aptit och sover mer. Lite i stora drag. Håller igång gör de som vanligt.

3 o 4 år

Sover mer låter rätt smidigt ändå? Mina, särskilt den yngsta (1,5), sover mindre och sämre vilket inte direkt är humörhöjande.
 
Hon inte så påverkad. 9 år.

Mina stora barn är också märkligt opåverkade, och obenägna att akta sig från värmen. Senast igår låg nioåringen i sitt rum, där solen ligger på på eftermiddagen och det blir jättevarmt, fullt påklädd och med dörr och fönster stängda... och sexåringen kör med jeans och långärmat 🙄
 
1,5 år, inte så påverkad av värmen jämfört med förra året som halvåring.

Vi badar så mycket det går, har en liten pool hemma, spetsar vatten med en liten mängd saft för att få i honom vätska, likaså funkar melon bra. I sovrummet har vi AC innan läggdags för att få ner temperaturen till en dräglig nivå, sen har vi på sistone lagt en Kyldyna till hund under ett tunt täcke i sängen, så blir det svalare.
Förra året hade vi blöta handdukar och baddade både mig och honom när vi bar i sele tex.

AC låter väldigt lyxigt! :)
 
Ett litet tvåmans tält, regnsäkert, blir rätt varmt på dagen, men kyls av snabbt på kvällen.
Var lite jobbigt för mamman första veckan att inte ha honom bakom lås och bom i huset, men vi bor på landet det värsta som kan hända är väl att katten kissar på tältet...
Ja, tuff mamma också! :D
Skönt för honom :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Lingon
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Görel
·
Utrustning Vad motsvarar ett regntäcke i fleece i gram. Tänker mig ett regntäcke för tidig höst sen vår så bör inte vara för varmt. Tycker inte det...
2
Svar
24
· Visningar
1 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp