Varmvatten i stallet

jassica

Trådstartare
Jag skulle gärna vilja kunna spola av hästarna efter ett träningspass.

Har stallet hemma på gårn, så jag får göra vad jag vill med det. I dagsläget finns det en spolsilta, med brunn så vattnet rinner undan, men mer finns det inte. Det finns kallvatten i stallet.

Hur gör man bäst, och gärna så billigt som möjligt för att få in varmvatten?
 
Sv: Varmvatten i stallet

Hej. Varför inte köpa en beg varmvattenberedare? Eftersom du har kallvatten indraget så borde det ju inte vara några problem.
Mvh Malin
 
Sv: Varmvatten i stallet

Eller en genomströmningsvärmare? Då tar den bara ström när den värmer upp precis det varmvatten du behöver.
 
Sv: Varmvatten i stallet

Svarar båda

Jo en varmvattenberedade går ju, sitter en gammal där uppe som inte fungerar. Hur många liter tror ni den bör vara på?

Vill ha så jag kan duscha av hästen när jag kört honom såpass hårt så han blivit väldigt svettig.

Det där med genomströmningsvärmstr låter ju intressant, är det svårt att fixa sånt, och vad skulle det hamna på för prissumma?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 188
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp