Bukefalos 28 år!

Varning for majs i hundmat

hastflicka

Trådstartare
Det har varit en hel del 'recalls' av hundmat har i USA pa sista tiden. Jag vet inte riktigt vilken mat da Mandy bara far Orijen och den aldrig har varit med pa 'recall listor' men nu senast har det varit om majs i hundmaten. Det ar stor varning just nu da den torra sommaren 2012 gjor att vissa giftiga mogel sorter ar mycket vanligt i majs just nu. Det ar dodligt giftigt for hundar aven i mycket sma mangder. Jag fick den har artikeln av en kompis tidigare i morse.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 357
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Tycker det kanns oklart vad som egentligen galler for tavling av kuperad hund. Enligt skk's hemsida: "Vid prov, tävling eller...
Svar
9
· Visningar
2 128
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund vi har antligen borjat tavla igen. Har ar de flesta tavlingar innomhus (tack och lov da det ar for varmt ute just nu) och pagar hela...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp