Bukefalos 28 år!

Varning: Masktråd med bild

AgentCarter

Trådstartare
Jag dör, hundäcklet hade haft ut hela jävla blöjhinken och käkat.
När jag tar upp äcklet hittar jag levande saker som krälar.
Jag dör.

Vad fan gör jag nu? Avmaskar barnet, hunden och föräldrar?

Jag dör fortfarande.
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Andas?

Du tror inte att det kan helt enkelt vara så att en vanlig fluga tyckte det var mums att lägga sina ägg där?
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Jo det trodde min sambo. Som kom hem och fick se mig nästan spy och grina samtidigt.
Helt fruktansvärt var denna upplevelsen enligt mig. Jag hanterar inte levande saker i liten form så bra
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Japp, fluglarver. Naturens renhållningsarbetare. Vi hittar ofta sådana i soptunnan ute. Häromdagen hittade jag en bortglömd, öppnad, kattmatsburk :o och den fullkomligt kryllade av vita små feta larver. Mysigt.
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Fyfan!

Ginnies: har haft fluginvation och en son som just börjat på dagis, kar inte tänkt på att vi inte byter så mycket blöja längre.
Jag börjar lugna ner mig nu iallafall, men hunden får en avmaskning i vilket fall
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Fast.. Varför avmaska hunden?
Min första tanke var att ungen hade mask och då hade du inte behövt avmaska hunden.
Människans och hunden (och även katten) har olika sorters maskar och smittar inte varandra med dessa. Alltså är det totalt onödigt att avmaska allihopa, det bidrar endast till resistensrisken. Jag har precis haft ett arbete om avmaskning och hund och aldrig hört att fluglarver skulle kunna infektera hundar på något sätt. Dessutom ska hundar endast avmaskas vid konstaterad smitta (ev mer regelbundet om hunden ofta äter små gnagare eller umgås med många hundar såsom i kennel samt vid resor mot dvärgbandmasken).
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Han äter allt bajs han hittar äckelhunden, gärna räv och jagar smågnagare så han är en sådan som behöver avmaskas.
Fast om du säger att han inte får fluglarver i magen väntar jag tills tjälen går i:)
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Fluglarverna håller sig i bajset i hinken.
De blir mat om de äts upp, inte parasiter.
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Oh, jag har glömt att dela med mig av historien och bilden på (den förmodade) grävlingen som gick in och dog i mitt gårdshus i juni... :wtf:
Den hade legat ett par veckor i 20-25 graders värme... :yuck: :yuck: :yuck:

/Keb - gillade INTE att uppleva "Poltergeist" IRL
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

På mitt jobb hade någon stjärna slängt kassler ovanpå varmkomposten utan att gräva ned den.

Jag har ALDRIG sett så många fluglarver i hela mitt liv. Nu pratar vi en hel yta + väggar i en STOR varmkompost. Detta var givetvis i maj/juni någonting.

Jag grät och jag grävde runt (har maskfobi, eller hade maskfobi, mycket gick faktiskt över då för att jag gav mig fan på att lyckas)

Huääääääää!!! :arghh:
 
Sv: Varning: Masktråd med bild

Våra fluglarver lever inte på färst kött utan bara på dött ruttet kött.
Sterila sådana kan användas till tex svårläkta sår då de äter upp död vävnad och håller den friska vävnaden ren och där med slipper problem med rutten väv och allt vad det för med sig. I en hundmage eller människomage blir det bara extra proteiner och mig veterligen överlever de inte miljön i magen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 191
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 201
Senast: Amha
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
L
  • Artikel
Ord
Dagbok Jag är så jävla tom och egentligen så är ju JAG redan borta. Den riktiga Emma finns inte och hon har inte funnits på LÄNGE. Detenda som...
2
Svar
36
· Visningar
2 091
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp