Z

Zaxxa

Min dotter har en Jack Russell terrier. Den gillar väldigt mycket att sitta i knäet. För ett halvår sedan skaffade de en hund till, en Berner Sennen (förstår ni vart jag vill komma,,,). Nu har de en Berner Sennen som också ska sitta i knäet hela tiden-precis som JR:en. Där ser man vad hundar tar efter varandra. Försöker iaf. :rofl:
 
Sv: Varning!

När jag bodde hemma hade vi en ovanligt stor jämthundshanne, när han kom in på kvällen skulle han sitta i mammas knä en stund annars kunde han inte koppla av. Det såg rätt skoj ut med tanke på att min mamma är en rätt liten människa.
Men han hade suttit i knä sedan valpstadiet så det var väldigt viktigt för honom även om han inte tyckte det var bekvämt för fem öre.
 
Sv: Varning!

Några kompisar till sambon har två bastanta labbar som båda vill sitta i knät. Samtidigt. :D
 
Sv: Varning!

Historia som ägde rum hemma hos en bekants föräldrar:
Tag 1 st stor rottishane
1 st kvinnlig besökare, liten och späd, som sitter i
1 st fladdermusfåtölj
Enligt rottisen själv är han en liten liten kelboll som ska ligga i knäet och bli kliad på magen. Så han damp ner ovanpå tjejen i fladdermusfåtöljen och låste effektivt fast henne. Hon fick gilla läget och klia mage ända tills värdparet kom och hjälpte henne...
 
Sv: Varning!

När vår ena bernis var valp brukade jag ligga på golvet med henne ovanpå (mellan brösten ungefär) och gosa. Det var jätte mysigt tyckte hon både som valp OCH som vuxen :love: Jag tyckte att det var härligt, fastän hon vägde ganska så mycket. Brukade klia henne i öronen när vi låg så :) saknar våra mysstunder...
 
Sv: Varning!

En av mina hundar tog efter katterna då hon var valp. Så hon hoppar gärna upp i fönstret och sätter sig på fönsterbrädan om man är utanför och det hade kanske funkat om hon varit liten men hon väger ändå närmare 25 kg och är 50 cm hög :smirk: . Hon lärde sig även ganska snabbt att hoppa upp på köksbordet men det har hon tack och lov slutat med nu.
Båda hundarna är knähundar och ingen av dom inser hur stora dom är (den andra hunden är terv).
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
628
Senast: Emmi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: geting
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp