Status
Stängd för vidare inlägg.

Niela

Trådstartare
Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt.
hur ska jag då för de första kunna bättre mig när ajg inte ens vet var de är jag ska bättre mig på
Jag kan ärligt inte fatta varför jag fick den!
Om man kollar på alla mina skrivna inlägg med detta nick hittar man inte ett enda inlägg som är otrevligt skrivet så de förtjänar en varning.

vart sur i en tråd där jag efterlyste benskydd till min häst och undanbedde kommentarer hurvida de är bra eller inte med benskydd..
Endå får jag påhopp om att jag rider dåligt och bla bal.. och det var i denna tråd som en moderator skrev saker som inte tillhörde ursprungsfrågan.
Och jag sa till henne/honom att den ska väl veta reglerna om nått här inne..
För någon dag innan hade denna person skrivit i en annan tråd till fok at hålla sig till ursprungsfrågan i tråden.

Jag kan däremot sitta en stund och leta fram inlägg folk har skrivit till andra som är rena personangrepp osv
dessa personer blir aldrig varnade eller blockade!

Visst har jag skrivit att jag skiter i vada andra tycker men om de är att vara otrevlig och att man får en varning för de så är de sjukt..
Få en varning för sitt tyckande??

Trode detta vara ett demokratiskt forum där man fick skriva sin åsikt men tydligen inte:
Ja jag skiter i vad folk på nätet anser om mig man vet inte alls vilka sjuka männsikro de sitter bakom datan.
Stina 15 år tror man de är men kanske sitter de en äcklig peddo bakom datan och raggar sina offer.
bara för de är en hästsida ska man ju inte tro att alla nick här är seriösa.
Som jag ser många träffas utan att ens veta vem personen är.. läskigt tycker jag hur lätt folk här inne tar att man är seriös med sitt nick..
Jag bara väntar på en olycka där någon ska träffa en person för första gången här inne och de slutar riktigt illa
Hoppas jag får vänta livet ut!

Jag tar inte seriöst på råd från folk från nätet de är mitt måtto banna mig för de tänker inte ändra min åsikt för de!




Jag har märkt att vissa här inne få skriva nästan allt och går de över gränsen så tar bara moderatorena bort inlägget och skriver lite snällt att nu får vi hålla oss till tråden.

När jag själv sedan påpekar en moderator att hålla sig till ursprungsfrågan i en tråd får man en varning för då är man otrevlig mot en moderator:crazy:

Gäller bukefalos regler bara vissa eller?

Om jag skriver en liten sak så blir jag bannad medans andra kan hålla på och skriva inlägg som är rena rama provoserande inlägg och rent utsagt elaka. INte bara mot mig jag har sett andra bliit påhoppad=(

Fler som reagerar att detta forums regler bara gäller vissa?

Nu blir jag väl bannad över att jag klagar över detta...

Jag är väl otrevlig igen:crazy:

Eller är de så att de är vissa regler för mig blobas, atös solenpoolen bruden som alla hatar för hon står på sig i sina åsikter och vågar skriva de andra bara vågar tänka:crazy:
Att jag har ett bryskt sätt att skriva på..Jag ursäkta mitt uttryck nu men jag slickar inte röv för att få snälla inlägg tillbaks..
Jag skirver inte ja när ajg menar nej och jag skriver inte saker jag inte kan stå för..
Varför ska ajg skriva hej ja jag håller med er mans ak inte hantera unghäsatr själv släpper jag ut min unghäst på lösdrift och där får han gå tills han är 5 år och ska ridas in.
När de inte stämmer..
Ska man behöva ljuga här inne för att bli en i gänget???:crazy:
För det är ju just detta ni vill höra mig säga..
Ja jag håller med er.. man ska inte hantera unghästar lösdrift är de enda rätta och att amn inte hanterar unghästen mer än nödvändigt vilket innebär. Vacc, avmaskning , verkning och när man ska fylal på hö i hagen 1 gång i veckan.
Då passar man på och kolla så alla går på 4 ben typ.

Och att jag ska skriva.. ja nä inga benskydd på en häst som inte slår/stryker sig.

Ska jag verkligen behöva skriva detta för att INTE bli bannad??:cry:
Ja ja är väl bara att acceptera eller???:confused:

Säg mig då vad är vitsen med denna sida??
själv trode jag denan sida var ett forum där hästintresserade männsikro fick dela sina erfarenheter åsikter och tycken.


Vill jag hantera min unghäst så hanterar jag den.. Sen om eva stina å åke här inne tycker de är fel struntar jag i..
Jag vet nog vad jag håller på med är min åsikt..
Skriver någon något som jag fastnar för så tar jag till mig de resten struntar jag i..

Ska man ta till sig varje råd man får skulle 0amn ena dagen banta hästen för att sedan kommer en och tycker hästen är mager och då ska man göda upp den..
Ena dagen ska man ha hoppsadel och andra dressyr för en sa att hoppsadel är farligt att använda och dag 2 säger en tvärtom..

Man kan inte alltid ta till sig råd för de är inte alltid råden är rätt!

Jag är kritiserad över just de att jag inte tar till mig vad folk säger.. nä varför skulle jag göra de när jag inte har samma tycke som dessa personer som oftast ger råden.
Min erfarenhet säger emot de vad de säger..

Om man vänder på steken då?? varför tar inte de till de råd de får av mig??

Varför ALLTID jag som är den skyldige och dumma och som man bannar?om gunnar sa en gång..Jag bannar dig utan orsak om jag så vill och de är lättast att banna dig.:crazy:

Ni får ursäkta mig om jag blir förbannad när någon säger så till mig.

Jag må väl vara blåst som blir arg och sårad över en sådan kommentar..
Glömde ju att Blobas, atös och solenpoolen inte har några känslor och att man kan säga vad man vill till henne utan att hon reagerar.
:crazy:

och moderatorena blundar för dessa inlägg... och när jag väl blir arg över påhoppen så är de lättast att banna mig så är problemet borta!


Detta inlägg vart vääldigt långt och svammligt men nu fick jag faktiskt nog när jag fick en varning utan befogenheter denna gång bara för att de jag skrev sved i en viss ögon.

Vissa är bra moderatorer vissa utnyttjar de somen makt position har jag märkt.
Håller du inte med mig så blir du bannad fasoner:mad:


Det är ju bara att acceptera att de finns personer här inne amn mindre tycker om men varöfr inte bara hålla sig borta från dom och inte svara alls ??

Jag tycker bukefalos kan införskaffa ett bannarsystem som gör att man kan banna en person och denna personen kan inte läsa de man skriver inte heller skriva till en.

På så vis slipper man ju bråk.. och att man rå över sina egna trådar.. startar jag en tråd är jag "lill" moderator över just min tråd..Dva jag har rätt att ta bort min tråd och radera inlägg jag anser inte ska vara med i min tråd!

Så var det för många år sedan att man kund ta bort sin egna tråd... när de hette stallet någonting denna sida!

Någon som är ens möjligt??

Jag hoppas innerlligen denna tråd får hålla sig på ett seriöst stadium och att vi kan disskutera som vuxna männsikro utan att gå till personangrepp eller skriva elaka inlägg till varandra.

Pikar och provoserande inlägg tillhör på dagisforumet och inte här!

Eller blir jag bannad nu?? aja de visar sig!

Fy så långt de vart.. men mkt skulle ut som jag hållt inom mig i så många år!
Hoppas ni inte har somnat:o
 
Sv: Varning

Ja, inte vet jag men jag hoppas innerligt att det är en varning för det du skrev i Trosor-tråden om att tjejer utan trorsor som blir våldtagna får skylla sig själva. Det var ju rätt länge sedan du skrev det men någon kanske har reagerat. Kanske någon som själv blivit våldtagen??? Att skriva en sådan sak är ALDRIG okej, visst du får tycka vad du vill men innan man attackerar tangentbordet kanske man ska tänka på att ett sådant uttalande kan SÅRA oerhört många människor. Det är ALDRIG offrets fel! Detta trodde jag att alla,
iallafall tjejer fattat idag, men tydligen icke. Att man blivit våldtagen är inte man basunerar ut. Vem vet, en i din närhet kanske har blivit det? Hur tror du den personen känner när du skriver något sådant? Ibland kan det vara bra att tänka på andra...
 
Sv: Varning

Har du aldrig funderat på varför du blir varnad och bannad stup i kvarten?
Det är kanske dags för lite självrannsakan!
 
Sv: Varning

Jag ska ge ett tips, fråga inte om råd när du inte vill ha några.Oftast skriver du inlägg där du frågar saker men egentligen bara vill ha medhåll från andra & när du inte får det så går du in i försvarsställning.
Som en annan skrev, lite självrannsakan oxå är aldrig fel.
 
Sv: Varning

Jag tycker bukefalos kan införskaffa ett bannarsystem som gör att man kan banna en person och denna personen kan inte läsa de man skriver inte heller skriva till en.

På så vis slipper man ju bråk.. och att man rå över sina egna trådar.. startar jag en tråd är jag "lill" moderator över just min tråd..Dva jag har rätt att ta bort min tråd och radera inlägg jag anser inte ska vara med i min tråd!

Men att du inte skaffar ett eget forum där du får bestämma helt själv :idea:, för vad är vitsen men ett diskusionsforum där man får själv bestämma vilka svar man vill ha, vad blir det för diskusioner av det?
 
Sv: Varning

Ditt sätt att skriva och argumentera på är provokativt, du provocerar fram allt som man bara kan provocera fram.

Varför i hela friden ska du be om råd när du ändå skiter i dom? Meningslöst anser jag.

Ha dina hästar hemma om du vill, hantera dom 24 timmar om dygnet om du känner för det, det är dina hästar och ditt val. Det är inte det frågan handlar om egentligen eller hur?!

Du har inte haft din islandshäst så länge och hennes hantering är inte orsaken till att att du gång på gång bilr bannad.

Och vet du vad, vi andra som sitter bakom tangentborden har också känslor, inte bara du!!! Tänk på det innan du skickar iväg PM med mordhot och div påhopp till personer på Buke.
 
Sv: Varning

Jag tycker moderatrorerna gör ett jättebra jobb, även för din skull och dina nick.;)
 
Sv: Varning

Ditt sätt att skriva och argumentera på är provokativt, du provocerar fram allt som man bara kan provocera fram.

Varför i hela friden ska du be om råd när du ändå skiter i dom? Meningslöst anser jag.

Ha dina hästar hemma om du vill, hantera dom 24 timmar om dygnet om du känner för det, det är dina hästar och ditt val. Det är inte det frågan handlar om egentligen eller hur?!

Du har inte haft din islandshäst så länge och hennes hantering är inte orsaken till att att du gång på gång bilr bannad.

Och vet du vad, vi andra som sitter bakom tangentborden har också känslor, inte bara du!!! Tänk på det innan du skickar iväg PM med mordhot och div påhopp till personer på Buke.


Hmm

- om alla som ber om råd och sen inte vill har några skulle varnas då skulle många många varnas.....

- verkar som dressyr är ett lugnt forum trots allt:eek::o
 
Sv: Varning

Hur vet du att det bara är du som blir varnad? Har du koll på varenda tråd? :smirk:


Moderatorerna är ju här för att hålla ordning och se till så alla sköter sig ( :bow: ) Det beror inte bara på vad du skriver i en tråd, utan hur du skriver det också. Dessutom är det lätt att missuppfatta folk över nätet
Passar det inte så är det ingen som tvingar dig att vara kvar. Om det nu är så hemskt...
 
Sv: Varning

Hmm

- om alla som ber om råd och sen inte vill har några skulle varnas då skulle många många varnas.....

Jag har aldrig skrivit att man ska bli varnad pga att man ber om råd och sedan inte vill ha några!!!

Snälla lägg inte orden i munnen på mig är du snäll.
 
Sv: Varning

Och vet du vad, vi andra som sitter bakom tangentborden har också känslor, inte bara du!!! Tänk på det innan du skickar iväg PM med mordhot och div påhopp till personer på Buke.

Pm med hot och lögner, otäcka telefonsamtal, lägger ut människors namn och telnr i trådar osv. Ja, vi som råkat ut för dig Niela känner verkligen med dig. Not.:mad:
 
Sv: Varning

Jag borde inte skriva i denna tråd.

Denna användare har mer än en gång varit väldigt flexibel med sanningen.
I övrigt ses hon nog inte som den snällaste och trevligaste här.

Jag har oftast bannat henne direkt jag märkt att hon skaffat ett nytt användarnamn då hennes gamla fortfarande är bannat.
Visst det är inte bara hon som är otrevlig men hon drar tills sig trubbel och problem nästan omgående.

Detta tar massor av tid från viktigare och trevligare arbetsuppgifter här på Bukefalos.

Jag har skrivit det förr och risken är stor att jag får göra det snart igen.
Du är fortfarande bannad. Jag vill inte se dig här oavsett vilket användarnamn du skaffar. Jag skall vara snäll och ge dig endast tre månaders avstängning. När den tiden gått ut är du välkommen att komma tillbaka med detta användarnamn.
Om du då missköter dig igen bannas du igen.

Dessa tre månader är alltså inte för några nya brott mot reglerna, även om det kanske finns sådana utan för att du inte hållit dig härifrån länge nog, vid ett flertal tillfällen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 265
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
0
· Visningar
2 225
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 693
Senast: Luff
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Arbetsintervju
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp