Varseljacka i parkaslängd - finns det?

tanten

Trådstartare
Jag har så smått börjat titta efter en varseljacka. Vi behöver traska längs vägen när vi tar oss ut, hunden och jag. Och när det blir mycket snö är vägen enda stället att gå på.

Nu har jag en reflexväst utanpå min parkas men det känns lite otympligt. Idealet vore en varm och skön varseljacka. Men mitt googlande hjälper mig inte. Det mesta är höftlånga jackor. Och då fryser jag om rumpa och lår.
 
Jag har så smått börjat titta efter en varseljacka. Vi behöver traska längs vägen när vi tar oss ut, hunden och jag. Och när det blir mycket snö är vägen enda stället att gå på.

Nu har jag en reflexväst utanpå min parkas men det känns lite otympligt. Idealet vore en varm och skön varseljacka. Men mitt googlande hjälper mig inte. Det mesta är höftlånga jackor. Och då fryser jag om rumpa och lår.
Inte varselparkas men lång reflexkappa har jag sett på deval
 
164A1F6C-06B4-4853-BFE7-3B49A777B39F.jpeg
Är denna för kort? Köpt på Hööks för ett antal år sedan (är också en ganska gammal bild…).
 
Hööks som sagt, och på jobbet har jag en från Fristads (ska dubbekolla på måndag om jag minns rätt märke ;) )
 
Jag har så smått börjat titta efter en varseljacka. Vi behöver traska längs vägen när vi tar oss ut, hunden och jag. Och när det blir mycket snö är vägen enda stället att gå på.

Nu har jag en reflexväst utanpå min parkas men det känns lite otympligt. Idealet vore en varm och skön varseljacka. Men mitt googlande hjälper mig inte. Det mesta är höftlånga jackor. Och då fryser jag om rumpa och lår.
Nåt sånt här?
https://www.cellbes.se/dam/jackor-kappor/hostjackor/fodrad-reflekterande-jacka-silver-1
 
Den från hööks är inte speciellt varm om man jämför med vanliga varseljackor, dessutom är de kända för att dragkedjan går sönder. Tror alla i mitt stall varit tvungna att byta sina!
 
Ullared lantmän tittat jag alltid hos för sånt. De har bra priser och när jag beställde för några år sedan gick det snabbt att få varorna och inget strul. https://www.ullaredlantman.se/superfynd/vinterparka-helly-hansen-alna-gul.html
Jag köpte en HH svart varsel rock med stora reflexer där för ett par år sedan billigt. Gjord för att röra sig i. Den är så bra att bilar stannar direkt när man ska gå över gatan. Fick även frågan om jag var polis vid övergångsstället.
 
Jag har köpt ett antal av dessa på gekås genom åren varma och sköna och hållbara.
Vet inte hur långt du har till gekås men om du har vägarna förbi brukar dom ha jackorna i varuhuset varje höst och vinter.
 
Jag har också köpt på ullared lantmämnen. Brukar köpa Fristad varseljacka. Den går inte ner till knäna men nedanför rumpan med god marginal.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ibland undrar jag hur folk kan var så himla nöjda. En kompis som precis skilt sig för några dagar sedan är så nöjd med sitt liv. Hon har...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 118
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp