Vårstäda i trädgården

Stinaelin

Trådstartare
När får en börja vårstäda i trädgården? Det kliar i fingrarna, men jag vet att det är dumt att starta för tidigt.
Det jag menar är tex att ta bort rosornas vinuertäcke, klippa ner döda kvistar och rensa bort löv mm.

Vilka andra saker kan en börja med nu i april?
 
I zon 1 börjar det bli dags att dra igång gräsklipparen för säsongens första trimning, så här kan det definitivt vara dags för vårstädning. Har också klippt en del förvuxna rosor och ska ge mig på lavendeln och lite annat visset skröfs idag.
 
Det finns väl ingen bestämd tidpunkt?

Löv tar jag bort så fort de tinat loss. Vintertäckning åker när tjälen släppt så de kan ta upp vatten via rötterna. Döda kvistar är ju döda så de kan man ta bort när som helst.
Vissa saker måste vänta tills växtligheten kommit igång och annat kan man göra när som helst.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 526
Senast: iNHALE
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 859
Senast: kolblakkur
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp