Bukefalos 28 år!

Vart 17 kan man hitta en beg marathonvagn!!!

Z

Znozan

Jag har lagt ut annons här på Buke+ andra hästsajter. Spanat in Tidaholms hemsida och ytterligare några sidor. Men dom har bara nytt, det borde finnas begagnat någonstans. Någon som har ett tips på vart man kan vända sig.
Jag har ingen möjlighet allsa att köpa nytt!!!!!!! Snälla någon som kan tipsa mig :confused: :idea:
 
http://www.bukefalos.net/annonser/detail.php?siteid=101242
Finns en maratonvagn på bukes just nu, annars så har jag inga tips. Tyvärr har jag själv letat som en dåre utan att kanske hitta vad jag sökte, jo nu till sist men ingen mara då utan rockard. Ring till Tidaholms för jag pratade med dom ijuldagarna och killen jag pratade med sa att dom hade Maratonvagnar på gång in på beg marknaden.
Lycka till!
 
Tack för tipset!
Problemet är att jag söker en vagn till shettisar, och det är ännu tuffare att hitta. Speciellt när man har lite skralt i kassan.
Kan man punga upp till en splojnans ny, ja men då är det inga problem. 20 000 och uppåt.........
 
Vilken prisklass hade du tänkt dig då och vilken storlek har dina ponnyer? Är det för enbet/par/etc ?
 
Det finns i princip inga beg vagnar att få tag på - de säljs via "mun-till-mun"-metoden.

Jag hade samma problem, så jag jobbade ihop 35 000 kronor och köpte en ny i stället från Tidaholmsvagnar, och den är jag JÄTTENÖJD med. Det är värt pengarna och tiden jag väntade! :idea:
 
Shettis. Önskemålet är att det går att köra både enbet och par. Men det viktigaste är att jag kan köra par. Rockard har jag, som jag kan tävla med visserligen. Men finns möjligheten så vore det toppen.
Jag har 15000 just nu som jag kan lägga kontant!

Det blir väl till att lägga undan pengarna och spara ett tag till...... *suck*. Det går så bra i körnigen nu att jag vill så gärna fortsätta att utbilda pojkarna. Den ena ponnyn bara suger i sig allt man lär honom :love:. Den andra är nu helt frisk och nu7 äntligen kan jag börja på allvar med honom oxå :rofl:
 
Jag tycker absolut att du ska spara ett tag till och så leta en beg. vagn under tiden. Kan du inte försöka ta något extrajobb - bära ut tidningar en månad eller något liknande? Försöka jobba mer med det du gör? Verkligen leva snålt vad gäller godis, kläder och allt sådant "onödigt". Sälja grejor du inte använder? Det är trist, men värt det! :)
Lycka till! :idea:
 
Haha elaka jag snodde den ena begagnade vagnen från Tidaholm :eek: med den var för par ......
Vet en maratonvagn till salu för billig penning om någon är intresserad för par/enbet D-ponny/häst.....
 
Då ser jag ifram emot o se dig med ett par i sommar :).
Det vore en höjdare.
 
Du är välkommen ut till ön då både B.B och Ida går med föl i sommar, Bella o Pelle är inte jämspelta och Sally är bara 2, Arthur 1 och Cigridh har föl vid sidan. Pelle är dessutom dålig igen så jag vet inte om jag har någon att tävla med i sommar. :cry:
Vagnen ska jag och EVA ha roligt med på lektionstid när hon kommer till mig :) det blir väl Ida o B.B med varsitt föl på utsidan ( kan man ju nästan kalla för 4 spann :cool:) kom och hjälp till vet jag :)
 
Ja man kanske skulle fara iväg det skulle vara skoj.
Men tiden saknas som du kanske förstår.
ska snart börja med inkörningen av våran nya.
men har jag vägen förbi så hälsar jag på.
:) :)
 
Mja..... är man 2 barnsmor så är det lite begränsningar på vad man kan göra......
För tillfället så är jag hemma och arbetslös, vilket defenetivt inte gör sakten bättre. *suck*
Jag har slängt ut annonser överallt nu känns det som, så det är bara att vänta och se om man får något napp!

Blir inte billigare av att jag skaffat två föl till :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 434
Senast: Explorer
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
164 272
Senast: gul_zebra
·
Fälttävlan Detta är ingen annons, så namnge inga tränare eller liknande i tråden är ni snälla! Jag har "ganska nyligen" flyttat till en ny ort...
Svar
19
· Visningar
2 135
Senast: grey
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 615
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp