Vart åka på weekend?

Att flyga med norwegian, funkar det bra att välja lowfare eller är det att föredra med lowfare


Jag är grymt nojjig för att hamna typ i Wales. Jag har en förmåga att råka ut får sådana saker :p
Men väl där ska vi väl våga oss på det med :D

Tunnelbanan i London är väldigt enkel att förstå. De har så mycket turister att det är bra förklarat. Kartor på väggarna och mycket skyltar där det står hur man ska gå för att komma till en viss linje. Skaffa en karta över tunnelbanan och sen är det bara att åka. På alla stationer finns personal man kan fråga och de brukar vara trevliga och hjälpsamma!
 
Barnet fick välja av hotellen jag valt ut så vi hamnar i Kensington :)

Flyg bokat och betalt!
Tog snäppet över för då kunde jag välja sittplatser direkt, vill ju gärna att vi sitter bredvid varandra. Då fick vi checka in 2 väskor med och det blev 600 kr dyrare så ingen större summa att tala om.

Dags att planera för hur vi ska turista oss runt i stan :)
 
Kolla upp så du inte får en avgift varje gång du använder kortet i så fall.

Det är ett Volvo visakort och så vitt jag kunde se så togs inga extra avgifter, men jag tänker växla ut så vi har lite kontanter med för att lätt kunna köpa en dricka och annat smått.
Annars har jag 3 till Visakort varav 2 olika sorter (samlar på dom :p) på Nordea.
 
Barnet fick välja av hotellen jag valt ut så vi hamnar i Kensington :)

Flyg bokat och betalt!
Tog snäppet över för då kunde jag välja sittplatser direkt, vill ju gärna att vi sitter bredvid varandra. Då fick vi checka in 2 väskor med och det blev 600 kr dyrare så ingen större summa att tala om.

Dags att planera för hur vi ska turista oss runt i stan :)

Härligt då är ni så gott som på väg. :) Om ni ska besöka flera lite dyrare sevärdheter så kan det vara idé att kolla och jämföra vad entréavgifterna kostar och vad ett London pass kostar, det kan man köpa för olika antal dygn. Vissa sevärdheter har också separata köer om man har ett London pass. Man kan också välja om kollektivtrafik ska vara inkluderad eller inte.

https://www.londonpass.com/?aid=542&gclid=EAIaIQobChMI_YWZ-7HB3AIVC-aaCh3MOQO3EAAYASAAEgLaRvD_BwE
 
Tunnelbanan i London är väldigt enkel att förstå. De har så mycket turister att det är bra förklarat. Kartor på väggarna och mycket skyltar där det står hur man ska gå för att komma till en viss linje. Skaffa en karta över tunnelbanan och sen är det bara att åka. På alla stationer finns personal man kan fråga och de brukar vara trevliga och hjälpsamma!

De har massa personal överallt dessutom! Väldigt enkelt att be om hjälp vid behov.
 
Nar jag spenderade flera dagar med barnen i London 2-3 ganger om aret sa hade London ett alldeles utmarkt science museum ... forutom de typiska sevardheterna i London. Hamley's var ett maste for mina barn anda tills de blev tonaringar och precis lagom for mig att vandra runt vaningsplan efter vaningsplan tills man kom tillbaka langst ner igen. :p
Jag brukade ocksa boka in en musical eller teater nar vi "strandade" i London. Mindre barn kande sig sa "vuxna" nar vi gick pa sadana evanemang.
 
Får jag knycka din tråd lite? Och fråga om du kanske kan PM:a vilket hotell du till slut bestämde dig för? :)

Jag och svägerskan ska till London i månadsskiftet november/december. Vi har en aktivitet som utgår från Victoria station ganska tidigt på lördag morgon så vi vill gärna bo rätt så nära (max 20 minuters promenad). Är det någon som har tips på någon pärla där i närheten? Vi ska vara där i fyra nätter så vi vill inte ruinera oss samtidigt som vi inte vill behöva sitta i knät på varandra. :p
 
Får jag knycka din tråd lite? Och fråga om du kanske kan PM:a vilket hotell du till slut bestämde dig för? :)

Jag och svägerskan ska till London i månadsskiftet november/december. Vi har en aktivitet som utgår från Victoria station ganska tidigt på lördag morgon så vi vill gärna bo rätt så nära (max 20 minuters promenad). Är det någon som har tips på någon pärla där i närheten? Vi ska vara där i fyra nätter så vi vill inte ruinera oss samtidigt som vi inte vill behöva sitta i knät på varandra. :p

Kollade och mitt hotell ligger ca 40 min promenad från Victoria station men det ligger 4 min promenad från tunnelbanan som har en direktlinje till Victoria station och tar ca 11 min. Så kan ni tänka er den lösningen så klarar ni ju på 20 min dit :)
När ska ni boka hotell senast? Vi åker på lördag nästa vecka och kan uppdatera om hotellet när vi varit där om du vill?
Kan skicka över namnet på PM om du vill läsa om det.

Vi stannar 3 nätter och betalar 2700 (2730 om jag minns rätt) för det. Budget men ska man bara ha sovplats så behöver man ju inte spendera mer än nödvändigt.
 
Kollade och mitt hotell ligger ca 40 min promenad från Victoria station men det ligger 4 min promenad från tunnelbanan som har en direktlinje till Victoria station och tar ca 11 min. Så kan ni tänka er den lösningen så klarar ni ju på 20 min dit :)
När ska ni boka hotell senast? Vi åker på lördag nästa vecka och kan uppdatera om hotellet när vi varit där om du vill?
Kan skicka över namnet på PM om du vill läsa om det.

Vi stannar 3 nätter och betalar 2700 (2730 om jag minns rätt) för det. Budget men ska man bara ha sovplats så behöver man ju inte spendera mer än nödvändigt.

Det vore jätteschysst om du kunde berätta lite om hotellet när ni varit där. :)

Hoppas ni får en toppenresa!
 
Är i London :)

Vi har varit på Naturhistoriska museumet, Viktoria & Albert museum, science museum, Madame Tussauds, sett Big Ben och London Eye. Inte bestämt om vi ska åka det än men tänkte kolla på Tower Bridge imorgon så kan bestämma det då.

Tänkte se Buckingham Palace, blå dörren i Nottinghill, gå en sväng på Harrods. Ska finnas en marknad där med, något att gå på som turist?
Men kommer hinna med lite till. Så vad finns det mer som vi inte borde missa? :)
 
Blå dörren i Notting hill, finns den ens fortfarande?
Vi tyckte att en guidad tur i Towern var jättebra!
Borough market!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Blå dörren i Notting hill, finns den ens fortfarande?
Vi tyckte att en guidad tur i Towern var jättebra!
Borough market!

Enligt Google så finns den kvar. Om inte annat lär vi märka det snart :p
Tack för tips!

Ska ta blå dörren nu och sen ta Tower Bridge så det inte missas :)

Buckingham Palace tog vi igår kväll.
 
Blå dörren fanns kvar :)
Hittade bokhandeln med samt trädgården dom smiter in i i filmen. Gick även på Portobello road market.
Tower Bridge, en snabbtitt på Borough market, shopping på Oxford Street + Harrods avklarat.
Åker hem ikväll så har några timmar kvar att maxa visiten med.
 
Blå dörren fanns kvar :)
Hittade bokhandeln med samt trädgården dom smiter in i i filmen. Gick även på Portobello road market.
Tower Bridge, en snabbtitt på Borough market, shopping på Oxford Street + Harrods avklarat.
Åker hem ikväll så har några timmar kvar att maxa visiten med.

Vad ar ni sugna pa? Museum (Imperial war museum i Southwark eg), parker (ta baten ner till Greenwich?), utsiktspunkter (Walkie-talkie pa 20 Fenchurch street ar gratis, kan vara lite ko dock, och har fantastisk utsikt over London. The Shard har ocksa hog utsiktsplatform men dar kostar det ganska saftigt tror jag)
 

Liknande trådar

Äldre Sitter och planerar en liten tripp till London med mannen min. Var vill man bo om man ska ha nära till "allt"? Eller finns det...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp