Bukefalos 28 år!

Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

T

Tebazz

Jag har länge vart ute efter ett vitt tävlingsschabrak till min dressyrsadel. Men alla jag har hittat har vart så osmakliga att jag nästan sprungit därifrån.
Jag är ute efter ett helt vitt, med guldpasspoal och ev. en färgad kant.
alla dressyrschabrak jag har hittat har haft konstiga detaljer, och krumelurer på. Eller så har de konstiga sömmar över den stora ytan, jag vill ju ha vanliga klassiska rutor.
Vart hittar man egentligen stilrena, klassiska schabrak, om man nu inte går så ofta på mässor.
ta det här t. ex: Krumelurer
jag skulle inte vilja visa mig på tävling med de krumelurerna på :crazy: (förlåt för er som har det, smaken som baken) Finns ju ingenstans att brodera hästens namn ju :angel: .
Man hittar så många "vanliga", färgglada schabrak i jättefina modeller, men aldrig just vita.

Så vart hittar man snygga schabrak, om man inte är en hejare på att sy egna?!

Lägg gärna ut bilder på era egna vita, snygga tävlingsschabrak!
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

oo. vilken bra sida :banana: :bow:
Får man välja kantband och passpoal helt själv? syr de dem där?
Dock kanske lite över min plånbok :o
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

Lyckås Ridsport har också snygga enkla schabrak, köpte ett vanligt vitt där med svart kantband, men det färgade jag visst ljusblått i tvätten. :angel:

Annars kan du titta på www.exklusiv.se där kan du också beställa helt hur du vill ha det.
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

det var en riktigt bra hemsida, verkar vara bra kvalitét på grejerna.
Dock fanns det ju inga klassiska schabrak med rutmönster. eller kunde man beställa det?
Blev rätt sugen på ett rdtäcke när jag var inne där :angel:
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

Nej, jag tror inte de har quiltade schabrak, tänkte inte på det... Men de har väldigt snygga och funktionella grejer. :idea:
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

Syns, för det är det ag är ute efter :(
men ridtäckerna var ju urläckra. Tänk vad lyxig man måste se ut i dem. ooh, jag får helt enkelt sy mig ett eget :rofl:
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

Jag tycker att Equiline är jättebra, de är snygga och man kan ju välja om man vill ha pp, kantband, både och, fläta, snodd eller ingenting runt om. De har snygg guldfärg, och ligger väldigt bra + att de hålle ri evighet och är fina att brodera på. :heart
Mias är också kanon, men de har du ju redan blivit tipsad om.
Mark Todd har några basic schabrak, 299 el så, som är vita som faktiskt är snygga, men utan pp.
Hansbo har en del snygga också, men jag vet inte var man kan komponera ihop sitt eget...? Finns någon internetsida...
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

tack för svaret :bow: .
vet du vart återförsäljarna av equline finns och vilka de är? Eller har de någon speciell hemsida man kan gå in och kolla på?
verkar ju toppen annars :banana:
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

var en bra sida, men hur väljer man färger själv :crazy:
Hittade ett med namn, men det gick inte att välja färger :confused:
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

Jag letade också efter snygga vita schabrak och köpte till slut ett Equiline när jag hittat ett jag gillade :) tycker Equilines schabrak är snyggast utan konkurrens.
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

vart kan man köpa dem?! Finns de i de flesta ridsportsbutiker eller?
Letade på hemsidan, men jag hittade inget jag tyckte om sådär jättemycket. Sen kan jag såklart ha missat något, och det är ju inte samma sak att se det i verkligheten :)
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

Ang Hööks schabrak så går de att brodera på ena sidan, har inget själv men det stod i katalogen :)
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

var en bra sida, men hur väljer man färger själv :crazy:
Hittade ett med namn, men det gick inte att välja färger :confused:

det är bara att maila och berätta vilka färger man vill ha, finns en färgkarta med möjliga färger på hemsidan.
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

oo. vilken bra sida :banana: :bow:
Får man välja kantband och passpoal helt själv? syr de dem där?
Dock kanske lite över min plånbok :o

Nej, schabraken sys inte i butiken. Lillhästen är bara återförsäljare. Jag tror att de har rätt mycket hemma, men om man vill ha en udda färgkombination som man har valt själv så är det ca 4 veckors leveranstid.

Jag tycker att Mias är prisvärda. De håller form och färg bra trots flitig användning och många tvättar och de har legat bra under alla sadlar jag har haft.
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

jag menade mer att det inte går att brodera namnet pga den där krumeluren som är i vägen :mad:
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

Jaha, vad schysst. Ska fundera på det!
Måste nog skissa upp och se hur det blir :D
Annars kanske jag kommer till tävlingen som en påskhare!
 
Sv: Vart finns alla snygga, vita schabrak?!

Hmm, jag får fundera på det. Min plånbok ska ju klara pressen också :D
:bow: Men tack för svaren så länge :bow: .
lägg gärna ut bilder på era egna schabrak :bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp