Vart har ni katt toan...?

CosmicQueen

Trådstartare
Bara kom på det då jag skrev i annan tråd...
Jag har alltid haft inne på toa, men det är ju ett evigt problem med kattsand på golvet osså blir golvet blött... :crazy:
Nu har vi den ute i hallen, inte så fräscht då det luktar lite mest för jämnan tycker jag... :crazy:
Men på lilltoan(utan dusch)skulle det ju gå om det inte vore för att det är så trångt där, då får man sitta med fötterna på lådan då man sitter på toa typ... :crazy:

Så hur har ni löst detta med katt toaletten, Vart har ni eran... :confused:
 
ÖVERALLT..... :crazy:
Nä riktigt så illa är det inte ,men jag har fyra i badrummet...två med tak på golvet ,en liggande skåpdörr ovanpå o så två på dörren......fattar ni???
Sedan har jag en i köket oxå...... :smirk:
 
Jag har våran toa i toan *fniss*
Nä vi har två lådor breve toaletten.
Vi har inte duschen i samma rum så det blir inte så blött.
Det som är tråkigtaste är att lillen krafsar ut en del sand bakom lådan så vi kliver inte på det men vi får alltid sopa bort det efteråt.
Hon går på tyglåda och kissar...Alltså vi har två handdukar som jag har klippt sönder som jag brukar byta när dom blir för blöta....Hon kissar inte i sanden.. :(
Men det går bra ändå... :bump:
 
Jag har satt upp skåp på väggen, ställt kattlådan ovanpå och gjort en kattstege upp. Allt för att inte hunden ska mumsa i sig skiten :crazy:
 
smart! jag haar hittat vovven med kattsand på nosen :crazy:, hon är så liten att hon kommer in fast jag har en låda med tak.
 
har den i hallen.
luktar i hela lägenheten när de skiter men då är det ju ändå läge att ta ut det.
det värsta är att den står precis runt hörnet, knappt en meter från datorn... :smirk:
 
Vi har både badrum och toalett och katterna har lilla toan typ som sin egen :) Där står det två lådor.

/snurpe
 
Innan stod den i en liten hall mellan mitt rum och kontoret, men sedan flyttades den in i duschrummet som ansluter till samma hall, så nu står den där. :)
 
Vi har kattlådan i badrummet, men satt hasp på dörren så hundarna tar sig inte in till lådan! :d Katterna går som de vill eftersom dörrglipan är tillräckligt stor så de kommer igenom. :D
 
En helsikes massa toalådor, men kåken är stor och det finns en del ställen som kattorna kan råka bli instängda av misstag. Som t.ex. källaren, gästlägenheten, altanen osv. Dessutom vill 2 av kattorna inte bajsa och kissa i samma låda.

5 toahus och 2 vanliga - på 3 kattor! slå det om ni kan ;)
Vi har också hund och har löst det så att vi sätter toahusen i ett smalt utrymme mellan en vägg och skåp/byrå/skrivbord med öppningen in mot väggen och dörrmatta framför som samlar upp sanden. Hunden kommer inte åt öppningen men katterna kan slinka mellan och får dessutom sitta i fred för hunden.

Toahusen är suveräna. Innan vi skaffade toahus och kom på att lägga en dörrmatta framför hade vi kattsand i hela huset. Nu har vi knappt ett sandkorn på fel ställe. En tidigare katt var så stor att när han satt i en vanlig stor toalåda bajsade han alltid utanför. I toahuset fick han knappt plats men gick in och vände och hade sen hela framdelen utanför, men det gjorde inget för rumpan kom ju rätt :D
 
Våra kattlådor står i tvättstugan jättebra för vi anväder den oxå som grovingång så det är lätta göra rent lådorna när man ändå är på väg ut.

När jag bodde i lgh så var lådan på toan, mina katter är inte så skvättiga så den mesta sanden var kvar i lådan
 
Har lådan inne i badrummen, jag har inte så många rum att välja på... Jag har en "bilmatta" framför ingången (toahus) och den samlar ihop det mesta trots att Svante gräver så sanden flyger.
 
Ja då lär det ju behövas några lådor... Vi har 3 katter o jag funderar på en låda till, skulle behöva tömmas flera ggr dag annars ju... :crazy: Dom gör inget annat än skiter tror jag... :crazy:
 
Jag har katttoan i badrummet.
Det finns ju sådana där gummimattor man kan lägga utanför katttoan så sprätter det inte grus överallt när dom hoppar ur den, utan det ligger kvar på själva mattan. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
2 950
Senast: Beckie
·
Övr. Katt Vår nya kattunge är inte rumsren för fem öre. Han kissar och bajsar precis överallt. Verkar lite underligt då han är förr i lägenhet...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Majvi
·
Katthälsa Jag har ett problem nu som jag undrar hur ni skulle resonera med. Jag har två katter som vi kan kalla den vita och den svarta. De har...
Svar
14
· Visningar
3 739
Senast: Mula
·
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 599
Senast: Tispe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp