Vart hittar jag "titlarna"?

TheRedLightning

Trådstartare
Jag såg att jag hade fått en trofé och skulle då kolla om jag fick ändrad titel, men kan inte hitta sidan där man kan se hur många trofé poäng som krävs för de olika titlarna?
Har de blivit omgjorda? Såg även att det tillkommit ny trofé för både 20 000 gilla och 50 000 gilla. Funderade på om titlarna uppdaterats och ville kika, men hittar inte den sidan där de finns. Är jag blind månne eller? 🤔

Med titlar menar jag typ galaxhoppare, universumkastare, hästmänniska, bukefalist mfl.
 
Lösning
Jag har haft funderingar på att helt ta bort dessa saker, men visst intresse för dem verkar fortfarande finnas.
Just nu beräknas titlarna enbart på antalet inlägg igen, jag återgick till det för ett antal månader sedan, tror jag :)
Listan är i princip den samma med ett tillägg.

0 Ny medlem
2 Kravlare
10 Krypare
20 Stapplare
50 Gångare
100 Hoppare
200 Springare
500 Flygare
1000 Måndansare
5000 Planetspringare
10000 Galaxhoppare
20000 Universumkastare
35000 Hästmänniska
50000 Bukefalist
100000 ♡
Jag har haft funderingar på att helt ta bort dessa saker, men visst intresse för dem verkar fortfarande finnas.
Just nu beräknas titlarna enbart på antalet inlägg igen, jag återgick till det för ett antal månader sedan, tror jag :)
Listan är i princip den samma med ett tillägg.

0 Ny medlem
2 Kravlare
10 Krypare
20 Stapplare
50 Gångare
100 Hoppare
200 Springare
500 Flygare
1000 Måndansare
5000 Planetspringare
10000 Galaxhoppare
20000 Universumkastare
35000 Hästmänniska
50000 Bukefalist
100000 ♡
 
Upvote 0
Lösning
Jag har haft funderingar på att helt ta bort dessa saker, men visst intresse för dem verkar fortfarande finnas.
Just nu beräknas titlarna enbart på antalet inlägg igen, jag återgick till det för ett antal månader sedan, tror jag :)
Listan är i princip den samma med ett tillägg.

0 Ny medlem
2 Kravlare
10 Krypare
20 Stapplare
50 Gångare
100 Hoppare
200 Springare
500 Flygare
1000 Måndansare
5000 Planetspringare
10000 Galaxhoppare
20000 Universumkastare
35000 Hästmänniska
50000 Bukefalist
100000 ♡
Det förklarar en hel del, fast om det baseras på inlägg va fyller då poängen för syfte?
 
Upvote 0
Är det helt enkelt inte bara ett sätt att uppmuntra forumaktivitet?
En enkel positiv förstärkning för att man gör saker och interagerar.
Förut var poängen baserade på ens titel (t ex. Hästmänniska) men nu när det återgått till att gå på antal inlägg så fyller poängen ingen direkt funktion. Därav jag undrar va poängen är till för nu när de inte längre är till för ”titlarna” eller om det kommer något framtida de ska va till?
 
Upvote 0
Förut var poängen baserade på ens titel (t ex. Hästmänniska) men nu när det återgått till att gå på antal inlägg så fyller poängen ingen direkt funktion. Därav jag undrar va poängen är till för nu när de inte längre är till för ”titlarna” eller om det kommer något framtida de ska va till?
Får man inte typ "trofeer" baserat på ens poäng? Tänker att de trofeerna ska vara förstärkare. Även om det är en jäklig svag förstärkare för mig i alla fall :p
 
Upvote 0
Får man inte typ "trofeer" baserat på ens poäng? Tänker att de trofeerna ska vara förstärkare. Även om det är en jäklig svag förstärkare för mig i alla fall :p
Det är av troféerna man får poängen och inte tvärtom.
Jag var väldigt nära innan det gjordes om att gå upp en titel och sen när ja tittade hade jag istället blivit nerknuffad en titelnivå, när det istället gällde antal inlägg och inte antal poäng. Så nu är poängen helt meningslösa för min del.
 
Upvote 0
Det är av troféerna man får poängen och inte tvärtom.
Jag var väldigt nära innan det gjordes om att gå upp en titel och sen när ja tittade hade jag istället blivit nerknuffad en titelnivå, när det istället gällde antal inlägg och inte antal poäng. Så nu är poängen helt meningslösa för min del.
Öh, va? vilka poäng är det vi pratar om egentligen?
Edit: nu såg jag att det fanns både reaktionspoäng och trofépoäng.
Äh, de verkar rätt meningslösa. :p
 
Upvote 0
Förut var poängen baserade på ens titel (t ex. Hästmänniska) men nu när det återgått till att gå på antal inlägg så fyller poängen ingen direkt funktion. Därav jag undrar va poängen är till för nu när de inte längre är till för ”titlarna” eller om det kommer något framtida de ska va till?
Nja.

Långt tillbaka var titlarna, "Kravlare" m.m. baserade på antalet inlägg man skrivit.
I och med att Gilla-funktionen och lite annat lades in på sidorna påverkade dessa också till viss del hur mycket poäng man fick, gränserna ändrades även en del och man fick titlar efter hur många poäng man samlat ihop.

Alltså precis som tidigare men även antalet gillningar man fått påverkade. Nu har jag återgått till att enbart antalet inlägg påverkar och funderar på att kanske helt ta bort titlarna.
 
Upvote 0
Nja.

Långt tillbaka var titlarna, "Kravlare" m.m. baserade på antalet inlägg man skrivit.
I och med att Gilla-funktionen och lite annat lades in på sidorna påverkade dessa också till viss del hur mycket poäng man fick, gränserna ändrades även en del och man fick titlar efter hur många poäng man samlat ihop.

Alltså precis som tidigare men även antalet gillningar man fått påverkade. Nu har jag återgått till att enbart antalet inlägg påverkar och funderar på att kanske helt ta bort titlarna.
Jag har för logg för mig själv på de olika titlar och enligt det förgående systemet när det baserades på poängen var jag en universumkastare, nu har jag blivit galaxhoppare igen sen det återgick till att bli antal inläggsbestämt.
Tycker ärligt att det känns rätt meningslöst när det ska hoppa fram å tillbaka, jag såg faktiskt fram emot att få komma upp ett hack i titlarna, men nu har bandet blivit backat. Känns inte lika kul längre, känns som allt jag gjorde är helt meningslöst så lägger ingen vidare energi här längre.
 
Upvote 0
Jag har för logg för mig själv på de olika titlar och enligt det förgående systemet när det baserades på poängen var jag en universumkastare, nu har jag blivit galaxhoppare igen sen det återgick till att bli antal inläggsbestämt.
Tycker ärligt att det känns rätt meningslöst när det ska hoppa fram å tillbaka, jag såg faktiskt fram emot att få komma upp ett hack i titlarna, men nu har bandet blivit backat. Känns inte lika kul längre, känns som allt jag gjorde är helt meningslöst så lägger ingen vidare energi här längre.
Men skriver du primärt för att få poäng/titlar?

Jag har förståelse för att gränserna behöver justeras. Folk har ju varit med på forumet i åratal och det kanske inte är rimligt att ha 30+ olika nivåer för att det behöver fyllas på med nya allt högre nivåer allt eftersom.

Tycker också att titlarna hör till forumets pittoreska inslag som gärna får finnas kvar, även det knappast har någon reellt förstärkande effekt på aktiviteten...
 
Upvote 0

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp