Vart i Sverige vill du resa?

mandalaki

Trådstartare
Spin off på flygtråden.

Någon ger dig en resa inom Sverige och du får själv bestämma vart. Enda villkoret är att du inte får ha varit där förut. Vad väljer du, och varför?

Jag skulle lätt åka långt norrut, för att få vandra på fina fjällstigar med ljung och bäckar.

Har aldrig varit längre norrut än Orsa. :meh:
 
Juukasjärvi!
Ishotellet lockar och ja Kiruna skulle vara intressant att besöka :)

Sen Göteborg, har hört att det är en trevlig stad.

Öland, då jag aldrig varit där och skulle vara kul att hälsa på en vän som bosatt sig där.
 
Har nog aldrig varit längre upp i Sverige än till Falun. :o
Min sambo och jag har en drömresa som vi eventuellt kommer att genomföra i maj i år. Vi vill köra längs med Norges kust, uppåt ända till Narvik och så in till Sverige mot Abisko, Gällivare, Jokkmokk och så nedåt igen. Vi har iaf bokat in några dagar i Oslo, som utgångsläge. Sen får vi helt enkelt se om vi hinner eller ej.
 
Har nog aldrig varit längre upp i Sverige än till Falun. :o
Min sambo och jag har en drömresa som vi eventuellt kommer att genomföra i maj i år. Vi vill köra längs med Norges kust, uppåt ända till Narvik och så in till Sverige mot Abisko, Gällivare, Jokkmokk och så nedåt igen. Vi har iaf bokat in några dagar i Oslo, som utgångsläge. Sen får vi helt enkelt se om vi hinner eller ej.
Rekommenderas! Gjorde Gbg-Trondheim-Bodö- Lofoten-Riksgränsen-Abisko-Kiruna-Gällivare-Arvidsjaur-Umeå-Sthlm-Gbg för två år sen. Helt fantastiskt! Ta riktiga kustvägen med alla färjor från Levanger upp till Bodö! :) Ta god tid på er dock.
 
Nånstans långt norrut. Björkliden - Riksgränsen området kanske. Men där det inte är så super-turistigt. Ishotellet vore väl lite kul, men är för turistigt. Har aldrig varit så långt norrut ens. Och just det, vill dit på sommaren, vill vandra.

(Eh, vill inte ha det turistigt, men bor typ i Åre :D. Jämtlandstriangeln i slutet på juli :down: :crazy:.)
 
Skåne, det verkar så väldigt annorlunda. Överlag tycker jag att det är speciellt att åka söderut (in- eller utrikes) på sommaren dit där det blir mörkt på kvällen men ändå är varmt.
 
Rekommenderas! Gjorde Gbg-Trondheim-Bodö- Lofoten-Riksgränsen-Abisko-Kiruna-Gällivare-Arvidsjaur-Umeå-Sthlm-Gbg för två år sen. Helt fantastiskt! Ta riktiga kustvägen med alla färjor från Levanger upp till Bodö! :) Ta god tid på er dock.

Tack för tips! Hur lång tid tog din resa? :)
 
Tack för tips! Hur lång tid tog din resa? :)
Jag tog två veckor på mig. Och då körde jag Gbg-Levanger dvs 95 mil första dagen med i princip bara ett kort stopp i Lillehammer (Jag samlar på OS-städer... :angel:) Sen tre dagar längs kusten till Bodö, en dag runt Saltstraumen, färjan över till Lofoten, tre dagar där, två dgr kring Abisko och sen random stopp hos vänner på vägen tillbaka. Lofoten hade lätt kunnat gå ett par dgr till om man vill vandra, valsafari mm.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 797
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 322
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 601
Senast: Niyama
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 003
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp