Vart köper ni er kattsand?

Jag har använt Companions oparfymerade sand och då köpt den på den lokala zooaffären i närmsta lilla stad (där jag också köper kattmat till den ena katten). Supernöjd! I princip dammfri och billigare än Ever Clean.
Nu verkar butiken dock ha slutat med den, så jag återgår till Ever Clean. Den köper jag på samma zooaffär, Granngården eller (om jag hinner under deras öppettider vilket i princip aldrig händer..) på en lokal "allt i allo butik" (de säljer väl primärt färg etc, men också en del till djur osv)..

Innan har jag beställt från VetZoo m.fl.
 
Har City gross egna kattsand, jättenöjd med den. Luktar aldrig, klumpar sig jättebra (lättmockat) och kissarna sköter lådan kanon på den. Billig också, 89 kronor för 10 kg!
 
Frosty kristallströ på Citygross, 195 kr för 5 kg, har blivit ganska mycket dyrare på kort tid men katterna uppskattar (eller ja hanen, honan väljer alltid bort lådan och går hellre ut i alla väder vilket inte hanen gör) det ströet och lätt att hålla rent.
 
Toa Lätt på Willys. Jag har astmakatt och vill inte att det dammar onödigt mycket och hon verkar gilla pellets bättre än sand. Luktar mycket godare än sand dessutom :up: Antingen ingen doft alls eller lite gran-aktigt.

Jag plockar dock ut kiss och bajs så fort jag ser att något gjorts i lådan. Katten har en fäbless för att städa ordentligt efter sig vilket även innebär att dra in en liten snutt av mattan som ska fånga pelletsen i toalådan. Så det går inte att missa :p:D
 
Nu har ju jag ett gäng katter och gott om plats så jag köper ju en hel pall åt gången 😅
Men köper Oliwers 🙂
 
Köper Ever Clean i webbutik, med leverans hem till dörren. Brukar passa på när det är extrapris och då beställa 20-30 kg. Gör samma med kattmat, alltså hemleverans och extrapris
 

Liknande trådar

Fritid Jag har alltsedan besöket på Frasses förgäves letat efter någonstans att köpa denna ädla krydda. Personalen på Frasses sa att de...
Svar
5
· Visningar
3 953
Senast: Keb71
·
E
Övr. Katt Hej hörrni! Jag vet att många vet det redan, men jag vill ändå höja ett varningens finger åt Euroshoppers "klumpbildande" kattsand...
Svar
19
· Visningar
3 688
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp