Vart köper ni stängsel saker?

Dopy

Trådstartare
Nu är det dags att bygga en ny sommarhage. Stolp har vi, men kommer behöva köpa eltråd och ringisolatorer. Men dem flesta ställen som börjes, hööks, granngården, m.fl säljer ju bara eltråd som är ca 200 meter och 25 pack med ringisolator, så man kommer ju behöva köpa massor.

Så min fråga är väl mest var ni köper er tråd och isolatorer?
tänkte om det finns något bättre ställe att handla ifrån som jag inte vet om :)
 
Det finns hinkar med isolatorer på de flesta ställen som säljer foder och annat till lantbruk/häst. Att eltråd säljs per 200 meter har mer med smidigheten att göra. Eltråd är tungt att släpa på och man bör som minst ha skarvar var tvåhundrade meter så att eltråden går av och inte skär sönder hästarna om hästarna skulle skrämmas igenom tråden, jag föredrar att ha skarvar oftare än så.
 
Nu beror det givetvis på vilken sorts eltråd du är ute efter men Granngården har eltråd i 1000 m rullar, tjockare elrep brukar ligga på 300m, sen blir rullarna för klumpiga att hantera. Ringisolatorer säljer de i hinkar om 150 st. Du kanske ska kolla en vända till :-)
 
säljer ju bara eltråd som är ca 200 meter och 25 pack med ringisolator
Jag har köpt merparten av våra isolatorer, grindhandtag och elband på Börjes (eftersom jag bor hyfsat nära där), det är ju bara att köpa flera förpackningar när man behöver många.
Merparten av våra staket består av ståltråd, som vi köpt på Lantmännen här, som numera är Swedish Agro. Det vi köpt är rullar med 600m tråd på. (elbanden används till översta tråden, av fem, för att göra stängslet synligt och till tillfälliga stängsel)
 
Nu är det dags att bygga en ny sommarhage. Stolp har vi, men kommer behöva köpa eltråd och ringisolatorer. Men dem flesta ställen som börjes, hööks, granngården, m.fl säljer ju bara eltråd som är ca 200 meter och 25 pack med ringisolator, så man kommer ju behöva köpa massor.

Så min fråga är väl mest var ni köper er tråd och isolatorer?
tänkte om det finns något bättre ställe att handla ifrån som jag inte vet om :)
Jag har köpt på Granngården, helt enkelt därför att det ligger hyfsat nära där jag bor. Hinkar med 150-pack isolatorer och 200-400 m tråd (jag har tidigare köpt 400 m per rulle, men tror bara det finns 200 m nu på tråden jag vill ha).
 
Jag har också handlat allt på Granngården, helt enkelt för att det finns i min stad och det är lite för långt till allting annat.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 209
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: lindaf
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 825
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 743
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp