Vart ska jag och barnen åka?

FeatherCloud

Trådstartare
Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen skulle åka på en egen minisemester, men vart ska vi?

Barnen är 2 och 5,5 år gamla. Den stora gillar hästar, dinosaurier, fordon, klättra, pyssla mm och den lilla är glad för nästan allt :D
Jag gillar ställen som är bra anpassade för barn, dvs som kanske har en lekhörna där barnen kan hänga när de ätit och som samtidigt serverar gott fika/mat och kaffe :p

Vi utgår från Linköping, eventuellt är vi bilburna, annars tåg. Tänker mig 1-2 nätter och helst inte för lång restid.
Vi är lantisar så både stad och land kan vara spännande.

Vart åker vi? Vad gör vi, och var borde jag leta boende, hit me med alla tips ni har! :)
 
Stockholm? Enkelt med tåg dit, köp ett SL-kort för buss och tunnelbana på plats.
Välj museum som Naturhistoriska, Junibacken, Tekniska, akvariet vid Gröna Lund (minns ej vad det heter).
Finns ju massor med boende, beroende på vad ni föredrar att göra så välj boende i närheten av aktiviteter :)
 
Stockholm? Enkelt med tåg dit, köp ett SL-kort för buss och tunnelbana på plats.
Välj museum som Naturhistoriska, Junibacken, Tekniska, akvariet vid Gröna Lund (minns ej vad det heter).
Finns ju massor med boende, beroende på vad ni föredrar att göra så välj boende i närheten av aktiviteter :)
Ja, Stockholm ligger nog bra till! Har själv inte varit där på jättemånga år mer än i jobbet men kan tänka mig att barnen skulle älska det :)
 
Jag har själv tänkt åka till Skansen med mina barn. Du bor betydligt närmare än mig så kanske det kan vara något ?
Jag var på Skansen förra året (grabben var då 3,5) och det var väldigt uppskattat. Kanske mer för lekparken än djuren... :D
Junibacken var vi också på, där kan man få rabatt på inträder med SJ Prio. Boende tycker jag är lite mera bökigt (pga dyrt) vi åker också tåg och vill ha hotell hyfsat centralt.

Edit: vi var också på Livrustkammaren (älsklingsställe för mig, grabben mindre imponerad) och en större lekpark, kanske heter det Parklek? i någon park (Humlegården?). Den var väldigt trevlig, gratis, med leksaker, inhägnat och det fanns toaletter. Rekommenderar verkligen. Någon stockholmare vet säkert vad jag menar!
 
Ja, Stockholm ligger nog bra till! Har själv inte varit där på jättemånga år mer än i jobbet men kan tänka mig att barnen skulle älska det :)
Om ni åker till Stockholm så vill jag tipsa om Polismuséet: https://polismuseet.se/
Det var en höjdare när sonen var liten. Man får bl a provsitta och leka i en riktig polisbil med blåljus och så finns det en liten bana utanför där ungarna kan köra polis-trampbilar. :)
 
Åh, tack för alla stockholmstips! Junibacken, Skansen och polismuseet låter ju toppen :)
Ska bara hitta hotell också, inte det enklaste när man ska spontana något i juli 🙈😁
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har en son på 2, 5 år som inte kan vara stilla och så har han varit typ från han var bebis. Han har nog aldrig suttit helt still mer...
2
Svar
32
· Visningar
8 214
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Nu är jag verkligen rådvill och önskar få lite input. Jag har ett vuxet barn (20 år) som alltid har haft väldigt lätt för sig i skolan...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
15 374
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp