Vart slut i över 4 år

Romantiker

Trådstartare
Hej!

Fick ett tips av en tjej kompis att regga mig här ( Hon är medlem själv).
Jag är 25 år och har lite kärleks problem, och jag skulle gärna vilja ha eran hjälp! För vad är inte bättre än att fråga tjejer om råd när det gäller och få reda på lite hur ni tänker :)

Så nu till hjälpen :

Ja saknar min första kärlek som jag var tillsammans med från 17-19 år. Det var hon som gjorde slut pga att jag var rätt svartsjuk, som jag ångrar som fan idag! Då jag aldrig riktigt kunnat släppa henne, tankarna kommer och går i perioder och jag har aldrig någonsin haft ett förhållande efter det då jag inte blir tillsammans med någon hur som helst! Har träffat underbara tjejer men aldrig liksom fått känslor!

Och Idag fick vi kontakt med varandra på flera flera år under lite tråkiga omständigheter som jag inte vill gå in på, och allt började svalla tillbaka mer än nånsin har tänkt på henne hela dagen! Dock pratade vi enbart på sms och jag vill gärna säga till henne hur mycket ja saknar henne och att det inte finns någon annan än henne. Men problemet är att hon har kille och är nyförlovad och har även vart tillsammans med denne i ca 5 år.

Vad ska jag göra ? Hur ska ja formulera mig ? Jag var även hennes första!
Hur hade ni reagerat om ett ex hade skrivit ?

Mvh
Ett krossat hjärta
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Med tanke på historien så hade jag blivit tokförbannad. Låt henne vara och gå vidare.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Med tanke på historien så hade jag blivit tokförbannad. Låt henne vara och gå vidare.

Det vore egentligen det bästa kanske, men känns som hon är den enda för mig! Skulle göra vad som helst för att hon skulle bli min igen =(
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Med tanke på historien så hade jag blivit tokförbannad. Låt henne vara och gå vidare.

Gå vidare kanske är rätt sak men jag blir nyfiken på varför du hade blivit tokförbannad om någon hörde av sig och talade om att den hade känslor för dig fortfarande?
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Om jag många år tidigare avslutat ett förhållande med en kontrollerande person(TS påstår att uppbrottet berodde på hans svartsjuka) så hade jag blivit jävligt irriterad om denne fortfarande fixerar på mig.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Om jag många år tidigare avslutat ett förhållande med en kontrollerande person(TS påstår att uppbrottet berodde på hans svartsjuka) så hade jag blivit jävligt irriterad om denne fortfarande fixerar på mig.

Kontrollerande är att ta i det var jag inte :)
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Vad ska jag göra ?
Ni var tillsammans i två år. Du var svartsjuk, så hon gjorde slut - och hittade så småningom en annan kille som hon varit tillsammans med i fem år och uppenbarligen tänker fortsätta vara tillsammans med. Mot den bakgrunden säger jag också - släpp det. Oddsen att det kommer något bra ur det hela känns för små, jämfört med oddsen att det bara blir stökigt för alla tre.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

känns som hon är den enda för mig! Skulle göra vad som helst för att hon skulle bli min igen =(

Om jag hade dumpat någon för att hen var svartsjuk och hen sedan hade hört av sig efter flera år och sagt att jag var den enda för hen - då skulle jag bli antingen rasande eller rädd.

När du dessutom pratar om att hon ska bli "din" igen... nej, säger jag. Bara nej.

Om det är omöjligt för dig att komma över henne på egen hand så sök hjälp. Men låt henne vara ifred.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

förövrigt så var svartsjukan en del i att varför det tog slut, dock var jag inte så svartsjuk att det var ett grovt problem! Hade svårt när hon pratade med ex osv ( Och jag vet att det är fel) Men har själv hunnit mogna med åren och släppt sånt! Ville inte fixera mig så mycket! Sen är det väll kanske som du säger Snubbelfot att risken finns att det blir problem! Men nånstans i min vildaste fantasi så hoppas ja att hon har känslor som hon kanske tror att jag inte har.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Kontrollerande är att ta i det var jag inte :)
Svartsjuka brukar ge sig uttryck i kontrollbehov. Jag har t.o.m. svårt att se hur det ena skulle kunna existera utan det andra.

Är man bara lite svartsjuk för sig själv ibland och inte ger uttryck för det alls så blir man ju inte dumpad för att man är svartsjuk, menar jag.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

förövrigt så var svartsjukan en del i att varför det tog slut, dock var jag inte så svartsjuk att det var ett grovt problem! Hade svårt när hon pratade med ex osv ( Och jag vet att det är fel) Men har själv hunnit mogna med åren och släppt sånt! Ville inte fixera mig så mycket! Sen är det väll kanske som du säger Snubbelfot att risken finns att det blir problem! Men nånstans i min vildaste fantasi så hoppas ja att hon har känslor som hon kanske tror att jag inte har.

Det var hon som dumpade dig pga ditt beteende, dina känslor var nog snarare problemet än något hon gått och längtat efter...

Släpp och gå vidare, det har hon uppenbarligen gjort.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Svartsjuka brukar ge sig uttryck i kontrollbehov. Jag har t.o.m. svårt att se hur det ena skulle kunna existera utan det andra.

Är man bara lite svartsjuk för sig själv ibland och inte ger uttryck för det alls så blir man ju inte dumpad för att man är svartsjuk, menar jag.

Precis min tanke.

Som sagt, ett X från tonåren som hör av sig efter så lång tid och inte kan gå vidare - skrämmande.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Jag håller med övriga: gå vidare!

Jag har varit i ditt ex skor. Jag har ett ex som med jämna mellanrum kände sig tvingad att, trots att han visste att jag var i lyckligt förhållande, berätta att han saknade mig, ingen var som mig bla, bla..
Det är inget man blir intresserad av någon för.

Jag gick för att han var svartsjuk bla. Jag tycker det är respektlöst att när någon är i ett förhållande hålla på så där.

Jag blev förbannad och skällde ut. Det var inte den respons han hoppats på.

"Göra vad som helst"-mentaliteten är allt annat än attraktiv!
Det känns snudd på osunt.

Jag undrar om du inte satt den här tjejen på en pedistal lite väl.
Jag hade ett annat ex som var osunt fixerad vid mig. Han var nog eg inte kär i mig. Han var kär i den bild av mig han skapat.
Det är inte kärlek. Det är en besatthet. Osunt..
Han hittade heller aldrig någon annan just för att ingen matchade "mig".
Bara det att hade de tävlat mot den verkliga mig hade det gått fint att hitta tjejer som var bra eller tom bättre. Men de tävlade mot den bild av mig som han målat upp. Och den bilden är väldigt mkt förbättrad jämfört med hur jag eg är.

Det finns massor med fina tjejer. Men du måste släppa idoliserandet kring ditt ex. och fixeringen..

Hon har gått vidare. Låt henne vara!
 
Sv: Vart slut i över 4 år

jag kan säga att det var jag som tipsade romantiker att gå in här eftersom det är överhängande del kvinnliga användare för att få ert perspektiv på frågan, min "råd" har han redan fått privat men jag vet inte vad som är rätt och fel att göra, och jag kände inte romantiker på den tiden det begav sig med hans fd flickvän.

Som jag ser det så ser det inte speciellt ljust ut för romantiker, men är det verkligen helt fel att EN gång låta henne få veta att han fortfarande har känslor för henne, då menar jag att tala om det (på något sätt) och sedan ligger bollen hos henne, inte att börja terrorisera henne på något sätt (det var inte romantiker som tog kontakt med henne nu heller utan andra omständigheter som gjorde att hon tog kontakt med honom, så han har lämnat henne i fred alla dessa år, så så kontrollerande kan han ju inte vara) utan bara tala om detta och sedan lämna henne totalt i fred om alla broar är brända från hennes sida?
 
Sv: Vart slut i över 4 år

men är det verkligen helt fel att EN gång låta henne få veta att han fortfarande har känslor för henne ... och sedan lämna henne totalt i fred om alla broar är brända från hennes sida?
Om jag ska svara utifrån min erfarenhet med mitt ex: Ja.

Jag hade blivit vansinnig.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Om jag ska svara utifrån min erfarenhet med mitt ex: Ja.

Jag hade blivit vansinnig.

OK :)
Jag har aldrig varit i den situationen så därför tycker jag att era svar är intressanta hur ni skulle reagera (+att jag var den som skickade in romantiker till grillning här :p).
 
Sv: Vart slut i över 4 år

jag kan säga att det var jag som tipsade romantiker att gå in här eftersom det är överhängande del kvinnliga användare för att få ert perspektiv på frågan, min "råd" har han redan fått privat men jag vet inte vad som är rätt och fel att göra, och jag kände inte romantiker på den tiden det begav sig med hans fd flickvän.

Jag hade blivit irriterad, alternativt förbannad beroende på hur den s.k svartsjukan tog sig uttryck när det begav sig.

TS: Låt tjejen vara ifred och fokusera på att själv gå vidare. Ditt sätt att resonera kring det hela verkar inte helt sunt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vart slut i över 4 år

är det verkligen helt fel att EN gång låta henne få veta att han fortfarande har känslor för henne,

Romantiker får väl för fan ta ansvar för sina egna känslor. Att vräka dem över tjejen, som dessutom av allt att döma befinner sig i ett stabilt och bra förhållande, är riktigt vidrigt.

Svartsjuka - till den grad att tjejen dumpade - är inte heller att ta ansvar för sina egna känslor. Så det verkar finnas lite att jobba med där.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
747
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 423
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 948
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 472
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp