Vart slut i över 4 år

Sv: Vart slut i över 4 år

Hennes val är ju att hon har förlovat sig med en annan, trots att hon uppenbarligen visste hur hon kunde nå dig.

Lägg inte ansvaret för dina känslor på henne.

Precis!:bow:

Hade mitt ex hört av sig igen och sagt att han fortfarande har känslor för mig hade jag bara blivit irriterad, varför skulle han säga det till mig när han vet att jag har en annan sedan 2 år tillbaka. Jag har gått vidare och vill inte ha något med människan att göra mer än att jag ev. kan hälsa om jag skulle gå förbi honom.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Gå vidare med ditt liv. Har ett förhållande varit slut i fyra år och exet varit förlovad i lika lång tid är det dött!
Lev ditt liv så kommer nya människor in i ditt liv och med det ökar sannolikheten att träffa någon riktigt speciell.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Respekterar självklart hennes val

Det där låter som en verkligt klok idé. Hon har gjort sitt val genom att göra sluta med dig. Respektera det! Hon har ju dessutom visat att hon gått vidare genom att förlova sig med en lämplig kandidat. Följ du hennes exempel och gå vidare.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Det var ironi, med tanke på va du tycker om mig! Så ta inte åt dig

:D :D Du verkar ha humor och förstår dig på ironi. Dessutom klarar du av att hantera Bukedrevet utan att bli arg.

Om jag varit 20 år yngre och inte gift och haft tre barn så hade jag gärna gått på blindträff med dig.

När man är 17-19 år så är man inte alltid rationell och ofta mycket osäker på en själv.

Sen kan jag lugnt säga att jag också blivit svartsjuk om min man plötsligt skulle ha en massa kontakt med sina ex (och då är jag snart 40).

Hade du velat terroriserar henne så kunde du ha gjort det under de senaste 6 åren.

Risken är att du blir besviken. Det du kommer ihåg är dom bra sakerna och de tillfällen där kärleken mellan er var stark.

Men ta du kontakt med henne och på ett snyggt sätt berätta vad du känner för henne. Du kan ju ha tur. Det händer trots allt då och då att två gamla kärlekar hittar tillbaka till varandra. Men var beredd på dåliga nyheter.

Sen tycker jag att du är inte har något ansvar för hennes förhållande. Lite lustigt är det att om en man är otrogen mot sin partner så har minsann den han är otrogen med inget som helst ansvar i det hela och behöver inte alls bry sig om den bedragandes partner. Men nu skall du minsann ta hänsyn.

Hoppas att det löser sig för dig på ett eller annat sätt.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Jag hatar den för att det handlar om en person som kontrollerar en annan? Och det är ju sådant beteende jag tar avstånd ifrån, alltså är det alldeles rimligt att jag avskyr en låt som handlar om sådant beteende utifrån den kontrollerandes perspektiv, eller? Missförstår jag dig på något sätt?

"O can't you see
You belong to me
How my poor heart aches with every step you take"

(Sen är den i rent musikaliskt hänseende helt enkelt inte bra, eller snarare, den har ett sound som jag inte gillar. Gillar inte The Police eller Sting överlag.)

Håller med om allt det till 100 %.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 791
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 415
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 506
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp