Vårtecken 2019

Ingen dagstidning, men jag lovar att det är svenska snödroppar från i fredags
IMG_20190208_093012.jpg
:love:
 
Hästarna har börjat fälla rejält och jag hittade rejäla lövspetsar på väg upp hos påskliljorna. Bor i Nordvästra Skåne. Fåglarna kvittrar rejält och lite översvämning i källaren pga både matsmältning och ösregn samtidigt
 
Här smälter snön så att det stänker om det och fåglarna kvittrar som galningar. Jag såg smultronblad och blåsippeblad i en skogsbacke!
 
Bor i finska Österbotten, typ i höjd med Umeå. Vi har drygt en halvmeter snö.. men idag har det åtminstone varit plusgrader och snöat/slaskat/regnat om vartannat. O_o

Men hästen och katterna fäller, fåglarna sjunger, dagarna har blivit ljusare och solen värmer lite. Så det går åt rätt håll, men räknar med att det väl är vinter ca 1 månad till :meh:
 
Det är MYCKET ljusare, framförallt på eftermiddagarna men nu märks det även på morgonen!
Och i helgen har vi haft +4 grader, så precis allt är slask och blött och eländigt nu. Inte ett kul vårtecken i min värld :(
 
Men jag vill inte ha vår nu! :mad: Som mittskånebo så går jag och väntar på vinter fortfarande! Jag vill ha vinter med många minus och massor med snö! VINTER VINTER VINTER!!! Det är inte tid för vår nu, inte förrän den 1 april tidigast!

När jag var i Nyköping måndag tisdag denna veckan var det massor av snö, då fick jag en dos vinter, men snacka om SORG när jag kom hem på tisdag kväll och insåg att all snö töat bort här. Jävla skåne! Detta är ju inget höjdarlandskap alltså!:eek:

Men visst, det är ljusare när jag är på väg till jobbet, det är ju positivt för mig som ser dåligt, men i övrigt vill jag inte se några vårtecken!:D:p
 
Det har visserligen varit terrängträning större delen av vintern i Skåne men sedan hade vi snö några dagar så jag blev ändå glad för träningen jag såg i går lördag :D Idag red jag också i bara väst för första gången och både jag och hästen blev svettiga i blåsten! Har sett vintergäck, snödroppar, krokus och typ påsklilja på väg upp tror jag.
 

Bifogade filer

  • 20190210_144502.jpg
    20190210_144502.jpg
    585 KB · Visningar: 7
Här i Västerdalarna har det blivit lite ljusare, hästen har börjat fälla på riktigt, och jag hörde första vårfågeln igår när jag var ute och red. Sista snön som kom har nu smält bort och det är en decimeter slask överallt....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 092
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 122
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 059
Senast: Treo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp