Vårtecken 2021

Här har det äntligen blivit plusgrader och snön smälter sakta bort. Ska bli 8 grader varmt i helgen och prognosen för kommande 10 dagar visar plusgrader dygnet runt😍
 
På söndag ska det bli åtta grader och lite molnigt bara! Jag ska plocka fram brassestolen och lapa vårvärme. Det ska inte heller vara minus på nätterna så just nu smälter snön på ett ypperligt sätt och ingen isbana på vägen. Lite som socker utan att vara klafsigt, ännu.
 
Snön smälter :banana: Har haft mer eller mindre snö hela tiden sedan i början av januari - vilket är lång tid för en snöhatande skåning ;)
 
Äntligen har slangen tinat igen, och vi slipper bära hästarnas vatten inifrån huset :) !!

Fick ett minne på fb från dagens datum för ett år sedan. Då hade jag redan hunnit plocka en bukett snödroppar vid det här laget....
 
IMG_20210221_124838_380.jpg
 
Testar att hänga ut tvätt. Det - om något - är ett vårtecken för mig :) ! Sju plusgrader här idag och ljust. Inte soligt, men molnen är tunna :) !
 
Månader av lockdowns har gjort hela stan till parkentusiaster. Nästan fedtivalsstämning i Brockwell Park denna eftermiddag:)
 

Bifogade filer

  • 20210221_144401.jpg
    20210221_144401.jpg
    224 KB · Visningar: 43

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 462
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
568
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 358
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp