Vårtecken

Magiana

Trådstartare
Nu märks det att dagarna blivit längre och idag hörde jag talgoxens vårsång för första gången i år.

Hur långt har våren kommit hos dig?
 
Hundarna fäller som bara den. Borstar och borstar men det verkar inte hjälpa ett dugg :p
Fattar inte hur hundar med så lite päls kan fälla så mycket hår :eek:

Det roliga är att dom börjar fälla exakt samma vecka varje år :D
 
Det är soldagen i dag! Så om det inte hade varit mulet hade solen varit synlig för första gången sedan i slutet av november. Så det går väll bra med våren här antar jag ;)
Oj, du måste bo långt norrut! Hoppas att det blir klart väder snart så att du får se solsken på riktigt!
 
Det är soldagen i dag! Så om det inte hade varit mulet hade solen varit synlig för första gången sedan i slutet av november. Så det går väll bra med våren här antar jag ;)
Oj, hur överlever man vintern där du bor? Jag tycker det är tillräckligt jävligt i mellansverige.
 
Nu märks det att dagarna blivit längre och idag hörde jag talgoxens vårsång för första gången i år.

Hur långt har våren kommit hos dig?
Jag har nog inte sett några direkta vårtecken. Men absolut har dagarna blivit MYCKET längre :) ! Och det i sig är ju ett underbart vårtecken!
 
Nu märks det att dagarna blivit längre och idag hörde jag talgoxens vårsång för första gången i år.

Hur långt har våren kommit hos dig?

Bor i Norrbotten, massa snö. Men det börjar bli varmare och framförallt: det är myror runt mattorna på jobbet när jag ska dammsuga! :D Det har jag alltid sett som ett vårtecken!
 
Oj, du måste bo långt norrut! Hoppas att det blir klart väder snart så att du får se solsken på riktigt!
Tjuvstartade förra helgen genom att gå upp på ett fjäll och kunde då se solen! Så jag vet att den finns kvar :)

Oj, hur överlever man vintern där du bor? Jag tycker det är tillräckligt jävligt i mellansverige.
Jag hade nog inte överlevt i mellansverige... I perioder är jag knappt vaken alls, men jag vänjer mig, och jag gillar mörketiden, den är verkligen speciell. Mörker i Sverige upplevde jag bara som trist.
 

Liknande trådar

Tjatter Det är väl dags för en tråd om vårtecken? Hur långt har våren kommit hos dig? Jag hörde talgoxen sjunga sin vårlåt nyss. Så härligt!
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 415
Senast: pepp
·
Hemmet I förra veckan installerades äntligen den begagnade diskmaskinen som jag fick för flera år sedan. Första gången jag körde den så betedde...
Svar
7
· Visningar
777
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 063
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
620
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp