Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
När snön är borta från gräsmattan och krokusarna slagit ut i full blom. Efter dem kommer nästa våg - vårstjärnorna. Som en ljusblå slöja över gräset. Och porslinshyacinterna. Då är det VÅR!
Jag kan gå runtoch bara titta och njuta.
I fredags såg jag första stora fina humlan leta mat i krokusarna, tillsammans med ett gäng steklar.
Igår kunde jag gå långpromenad med hundarna i shorts! FRIHET. Jag fullständigt avskyr långbyxor och älskar varje dag där jag kan gå i shorts utan att frysa. Världens bästa vårtecken
Sedan har jag sett lite olika blommor (krokus, blåsippa, vintergäck, scilla, tussilago), jag har sett fjärilar (nässelfjäril och citronfjäril), det börjar komma lite knoppar på vissa buskar och träd, Vännen pratar om att få ut sommarbilen ur garaget och inte ens min lättfrusna hund behöver täcke på långpromenaderna nu.
När man hör Tranorna komma streck efter streck, det är vår för mig
Efter det kommer det härliga pärlband av händelser som att Humlorna vaknar, Citronfjärilen kommer vimsande, Krokus tittar upp heart
Mindre trevliga vår-tecken är gegga och hund
För mig är det första tussilagon, som jag ännu inte sett i år, längtar! Och så när man kan plocka fram tygskorna och vårjackan. Och när man kan börja cykla, det har jag just börjat med
När krokusarna och snödropparna och börjar titta upp och koltrasten sjunger på morgonen! När sen scillerna bildar blå mattor då är lyckan fullständig! Nu blommar allt! Krokusar, sciller, allt är blå-lila!! Jag tror till och med jag såg några vitsippor igår på ridturen :-)
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.