Vårtliknande knöl på ögat

Tuggben

Trådstartare
Min hund har kliat sig i området runt nosen/ögat sen ett tag tillbaka. Igår tittade jag närmare och noterade en vårtliknande knöl på ögonlocket som sitter så dumt att den kommer i kontakt med själva hornhinnan.

Är det någon som vet vad detta kan vara eller som har varit med om samma sak?

Har bokat en tid hos veterinären nästa vecka.
 
Två av våra beauceroner har fått tagit bort små hårda utväxter på ögonlockens kanter, som suttit så att de börjat irritera ögat.

Har varit enkla ingrepp, gjorda hos den lokala veterinären i grannbyn. Den ena utväxten kunde brännas bort, men på den andra hunden var det lite mer att ta bort så där skars en liten bit av ögonlockskanten bort, som en liten tårtbit (jag var med på operationen så jag såg exakt vad vet. gjorde) och båda ingreppen gav väldigt bra resultat.
 
Två av våra beauceroner har fått tagit bort små hårda utväxter på ögonlockens kanter, som suttit så att de börjat irritera ögat.

Har varit enkla ingrepp, gjorda hos den lokala veterinären i grannbyn. Den ena utväxten kunde brännas bort, men på den andra hunden var det lite mer att ta bort så där skars en liten bit av ögonlockskanten bort, som en liten tårtbit (jag var med på operationen så jag såg exakt vad vet. gjorde) och båda ingreppen gav väldigt bra resultat.
Var det ingrepp med lokalbedövning eller behövde hunden sövas?
 
Var det ingrepp med lokalbedövning eller behövde hunden sövas?

Inte sövning, utan sedering och lokalbedövning. I fallet där det skars bort en liten "tårtbit" så syddes även något stygn, som jag sedan tog bort själv (pga att den hunden har väldigt svårt för främmande människor).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp