Vårtor lr svamp i öronen....

A

Arracsbullen

För ett tag sedan upptäckte jag vita "prickar" i öronen.
Nu har de i hans ena öra blivit flera.
Är det svamp eller vårtor? :confused:
Vad kan man behandla med?
Tacksam för all hjälp jag kan få :bow:
 
Sv: Vårtor lr svamp i öronen....

Är hästen rädd om öronen?
Vissa hästar har prickar i öronen utan att det behöver vara svamp eller liknande.
 
Sv: Vårtor lr svamp i öronen....

Han é inte öm utan tycker om då jag kliar i öronen...
Visar inga tecken på besvär av dem..
Ser så tråkigt ut med vita prickar i örat på en brun häst...
 
Sv: Vårtor lr svamp i öronen....

Läste lite i de redan befintliga trådar om detta ämne...
Och vad jag kan förstå så kan man inte göra nått åt detta..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vårtor lr svamp i öronen....

Hej min häst hade precis som din,det var svamp så vetrinären skrev ut örondroppar för hundar så alla vita prickar försvann.Mvh Maria
 
Sv: Vårtor lr svamp i öronen....

Om han inte är öm/rädd om öronen så verkar det inte vara något problem. Vi hade en häst på skolan som hade öronsvamp och han var verkligen rädd om öronen, det gick till slut inte att tränsa honom normalt utan man fick knäppa upp sidostycket och "hänga" på tränset. Så var glad att han inte har det och bara lite prickar.
 
Sv: Vårtor lr svamp i öronen....

Min häst hade det, vetrinären sa att det var naturligt, typ som öron vax :p hehe

MvH//theHunted1
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
742
Senast: Roheryn
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Livi
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp