Bukefalos 28 år!

Vårtplåstret Trans-Ver-Sal

MissFideli

Trådstartare
Är det nån som har erfarenhet av det? Jag förstår inte riktigt hur man vet att behandlingen är klar 🙈
 
Vårtvävnaden ska helt lösas upp av salicylsyran. När vårtan ramlat av/du har kunnat avlägsna all vårtvävnad från vanlig hud är behandlingen klar.

Jag tyckte jag kunde se ganska tydligt efter några dagars applicering av salicylsyra vad som var "frisk hud" och vad som var vårtvävnad.
Var noga med att fila och blötlägga innan. Jag höll på i 7 veckor innan jag tröttnade och gick på laser istället.
 
Vårtvävnaden ska helt lösas upp av salicylsyran. När vårtan ramlat av/du har kunnat avlägsna all vårtvävnad från vanlig hud är behandlingen klar.

Jag tyckte jag kunde se ganska tydligt efter några dagars applicering av salicylsyra vad som var "frisk hud" och vad som var vårtvävnad.
Var noga med att fila och blötlägga innan. Jag höll på i 7 veckor innan jag tröttnade och gick på laser istället.

Hur göra med huden runt om som släpper?
Jag filar och försöker blötlägga, svårt att får det bara på vårtan bara. Om det nu är en vårta 🙄
 
Kanske är bäst att få bekräftat att det är en vårta om du är lite osäker? Surt att lägga flera veckors tid på behandling som kanske inte löser problemet hade jag tänkt 😬 Är det ev. vårta på hand eller fot?
Är det väldigt mycket frisk hud som blir påverkad? Några mm brukar man få räkna med för att ha marginaler så att hela vårtan behandlas
 
Kanske är bäst att få bekräftat att det är en vårta om du är lite osäker? Surt att lägga flera veckors tid på behandling som kanske inte löser problemet hade jag tänkt 😬 Är det ev. vårta på hand eller fot?
Är det väldigt mycket frisk hud som blir påverkad? Några mm brukar man få räkna med för att ha marginaler så att hela vårtan behandlas

På ett finger. Använder det lilla plåstret, så ca 6 mm i diameter. Känns dumt att åka till en läkare för en sån sak.
 
Tänker att man kan visa upp om man är hos ssk eller läkare i annat ärende om det ser atypiskt ut/inte svarar på behandling inom typ 3 månader

Om vårtan är betydligt mindre än plåstret kan nog vårtmedelspenna eller Verruxin vara snällare mot huden runt omkring, då man kan kontrollera appliceringen. Men som sagt, några mm av huden runt omkring behöver man i regel offra.
Är frysbehandling inte ett alternativ?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Kan jag som svensk handla på Finn.no? Verkar inte kunna betala på något smidigt sätt. Har hittat en klänning som jag letat efter i tre...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: BernT
·
Hemmet Vill ha en snöslunga för mindre yta, men vill inte slåss med nån bensinmotor. Är det nån som har erfarenhet av batteridrivna snöslungor...
Svar
7
· Visningar
523
Senast: ylvali2
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 048
Utrustning Tjo, har en rockard av model med bildäck där jag känner att det nog hade varit bra med stänkskydd 🙈😅🫠 Nån som vet av nånstanns man kan...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp