Bukefalos 28 år!

Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare
Välkomna till ulvleken!

Deltagarlista
Sasse
Myrten
Paddington
Pegasus
Hedinn
Ottilia
Shaggy
bumpo
Con
Kokkorn
Breaktown
glömmerallt
Vira
Mulberry


Regler
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får alltså inte hinta om sin egen eller annans roll, t.ex. genom att god- eller ondförklara någon utan motivering.
*BOP:ar (Blunda Och Peka) är förbjudet, dvs varje röst ska ha motivering.
*Efter två uteblivna röster kan man kickas från leken.
*Skriv teorier om minst två deltagare varje dag.
*Var snälla mot varandra.

Goda roller
Storbonde – får sia tre spelare under leken, PM:ar LL innan natt-DL.
Ängel – kan varje natt skydda en deltagare från ulvarnas attack, PM:ar LL innan natt-DL.
Borgmästare - kan vid ett tillfälle avlägga två röster, genom att pm:a LL. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning. Borgmästaren har även möjlighet att avbryta en lynchning, ska då pm:a LL innan DL.
God spion – får varje natt information om vad som hänt. Vem som skyddats, vem som siats och vem ulvarna har käkat/försökt käka.
Välsignad byfåne - får en sia, PM:ar LL innan natt-DL. Om byfånen attackeras överlever han den första attacken.
Bybor – har inga specialförmågor.

Onda roller
Ulvar – samarbetar och kan varje natt käka en deltagare. Får en rad av spionens information (LL lottar).


Första deadline måndag 21.00, natt 20 min efter uppdatering.
 
Sv: Varulvslek!

Jag ska eventuellt iväg imorgon, om så är fallet kommer jag troligen inte vara aktiv alls på hela dagen, om jag blir hemma däremot så dyker jag upp under dagen/kvällen. Eftersom jag tänkt knoppa in redan nu så behöver jag rösta redan.

Så... Sasse röstar på glömmerallt för att hon verkar väldigt ivrig att komma igång med leken, är in först med kommentar och allt dessutom.

OM jag åker iväg imorgon ska jag försöka titta in, men det blir väldigt kort i så fall.
 
Sv: Varulvslek!

Jag har hittat hit!
Mer än så hinner jag inte skriva ikväll men återkommer i morgon.
 
Sv: Varulvslek!

Har också hittat leken! Noterar att Sasse redan har röstat, på grund av omständigheter utanför leken, men det känns inte som att några slutsatser alls går att dra av den rösten så här i början.
 
Sv: Varulvslek!

Här händer det inte mycket. Har alla semester?

Jag tycker faktiskt synd om Sasse som var tvungen att rösta efter 4 "jag har hittat leken"-inlägg. Det måste nästan vara den svåraste första-rösten någonsin, eller i alla fall i de lekar jag har läst och deltagit i.

Som vira sa, det är inte mycket att gå på än så länge men förhoppningsvis kommer det igång under dagen.
 
Sv: Varulvslek!

Semester? Du med mig skämta aprilo?:D

Jag ligger efter på jobbet. Har sagt till mig själv att när jag producerat en text jag är nöjd med som utkast får jag ägna mig åt leken. Det blir förhoppningsvis under eftermiddagen. Under tiden kollar jag in då och då medan jag funderar på formuleringar.

Annars så tycker inte heller jag att Sasses röst säger någonting om var hon själv eller glömmerallt står.
 
Sv: Varulvslek!

Jag trodde det var på jobbet man hade tid att göra allt det där som semestern sätter pinnar i hjulet för. :p Jag hinner aldrig med så lite som när jag har semester.

Du har min fulla sympati, få till utkast på texter som man dessutom ska var nöjd med är allt annat än enkelt och kul. Även om ämnet är det roligaste man vet.

Sasse var ju tvungen att rösta och eftersom man inte får BOP:a så var det den bästa sämsta motiveringen hon kunde få till. Säger som sagt varken bu eller bä.
 
Sv: Varulvslek!

Inser att även jag måste komma med en tidig röst eftersom jag ska bort ikväll - hinner kanske in en gång till i eftermiddag, men förmodligen inte.

Bumpo är väldigt förstående till Sasses tidiga röst - kanske lite för förstående? Ulvar kan ju gärna vara lite inställsamma mot goda, alternativt försöka skydda en ond kollega.

Vira röstar på bumpo
 
Sv: Varulvslek!

Jag håller med faktiskt. Jag tycker att det är lite misstänkt. Har en liten misstanke mot Sasse också, men jag tror att den grundar sig mest på att Sasses avatar är skrämmande :P
 
Sv: Varulvslek!

Här händer det inte mycket. Har alla semester?

Jag tycker faktiskt synd om Sasse som var tvungen att rösta efter 4 "jag har hittat leken"-inlägg. Det måste nästan vara den svåraste första-rösten någonsin, eller i alla fall i de lekar jag har läst och deltagit i.

Nja det vet jag inte om jag håller med om.

Framför allt om man är god är det ju nästan lättast första dagen om det verkligen inte finns någonting att gå på. Man kan välja vem som helst, och i efterhand kan det alltid hänvisas till att man inte hade något att gå på.

Ovanstående gäller ju även för onda. Men för de onda när de sitter med facit blir det ju lite mer vånda. Då kan man ju fundera en hel del på vad olika röster kan innebära, vågar man rösta på en kompis osv..

Då tycker jag nog att det är svårare att lägga en första röst när det har varit en del, men "dåligt" prat, och man är tvungen att motivera. Då blir det ju väldigt lätt att man antingen startar ett drev mot fel person, eller att man själv får röster eftersom andra utnyttjar ens dåliga motivering.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 001
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 674
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 349
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp