Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare
Välkomna till ulvleken! Det går bra att anmäla sig fram till 23.00 ikväll om någon mer vill hoppa på.

Deltagarlista
Paddington
Shaggy
cirkus
CaisaLundblad
zassoo
Hedinn
Sasse
glömmerallt
Lorden
Bumpo
Lenis

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar är förbjudna från dag två, dvs varje röst ska ha motivering. Försök dock komma med lite teorier redan dag ett.
*Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline.
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken.

Roller
Jag kommer göra så som vi diskuterat tidigare i anmälningstråden: ni får en lista på roller som kan finnas med, dvs en del roller finns inte och en del kan finnas fler av. Det finns inga roller med som inte står med i listan.

Goda roller
Siare - får varje natt sia deltagare.
Siarlärling - får varannan natt sia en deltagare.
Storbonde - får två sior.
Spion - får information om vad som hänt i det dolda.
Spionlärling - får viss spioninfo.
Spårare - får en sia men måste dagen efter rösta på den deltagare LL lottar fram, med motivering.
Ängel - kan varje natt skydda en deltagare.
Ängellärling - kan varannan natt skydda en deltagare.
Välsignad - är skyddad mot ulvarnas första attack.
Röstfifflare - har varje dag en extra röst som pm:as till LL.
Häxa - kan varje natt förhäxa en deltagare, det gör att dennes röst inte kommer räknas dagen efter. Den förhäxade vet dock inte om detta.
Trollkarl - kan varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör. Trollkarlen får inte trolla samma person två dagar i rad.
Bybo - har inga extra förmågor.

Onda roller
Ulvar - har kontakt utanför leken och käkar varje natt en deltagare. Även spökulvar får ha kontakt med levande ulvar.
 
Sv: Varulvslek

Roller kommer snart...

Hur vill ni göra med deadline? Jag gillade att ha lång tid mellan dag- och natt DL så aktiviteten blir mer utspridd över dygnet och de som inte har möjlighet att vara online vid dag DL har chans att se resultatet innan natt DL.

Vad tycker ni? Jag är mest hemma och pluggar så nästan vilka tider som helst funkar för mig.
 
Sv: Varulvslek

Jag har inget emot lång tid emellan, som du säger är det ju kul när aktiviteten blir lite mer utspridd under dygnet. :)
 
Sv: Varulvslek

Roller kommer snart...

Hur vill ni göra med deadline? Jag gillade att ha lång tid mellan dag- och natt DL så aktiviteten blir mer utspridd över dygnet och de som inte har möjlighet att vara online vid dag DL har chans att se resultatet innan natt DL.

Vad tycker ni? Jag är mest hemma och pluggar så nästan vilka tider som helst funkar för mig.

Jag gillar också lång tid emellan dag och natt deadline dels pga det du skriver men även för att det blir mer rättvist. De som kan vara inne mellan dag och nattdeadline har ju en klar fördel och med längre tid från dag till natt så kan fler troligtvis vara aktiva då. Har inga önskemål om tider eller så.
 
Sv: Varulvslek

Hittat hit :)

Kommer tyvärr som sagt vara bortrest från lördag mitt på dagen till söndag kväll, men ska försöka vara lite aktiv via mobilen (så gott det går, har använt upp datatrafiken så det går långsamt :meh:). Hade glömt bort att jag anmält mig :o

Men överlever jag till måndag har jag mängder med tid då :D
 
Sv: Varulvslek

Jag gillar också lång tid emellan dag och natt deadline dels pga det du skriver men även för att det blir mer rättvist. De som kan vara inne mellan dag och nattdeadline har ju en klar fördel och med längre tid från dag till natt så kan fler troligtvis vara aktiva då. Har inga önskemål om tider eller så.

Jo det är det jag menar.

Dag DL 15.00 imorgon, natt 21.00. Tycker ni det är för snart? Alternativt dag DL 19.00 imorgon och natt DL 11.00 söndag?
 
Sv: Varulvslek

Jo det är det jag menar.

Dag DL 15.00 imorgon, natt 21.00. Tycker ni det är för snart? Alternativt dag DL 19.00 imorgon och natt DL 11.00 söndag?

Hoppas att leken kommer igång lite till i morgon bitti, annars tror jag det är svårt att ha DL redan kl 15. Tycker det låter bättre m dag DL kl 21.00 och natt DL på söndag.

Och med detta inlägg har jag naturligtvis hittat till leken :D
 
Sv: Varulvslek

Jag håller med paddan angående tiderna!
Och har således också hittat leken.
 
Sv: Varulvslek

Skulle någon kunna förklara lite mer ingående hur spelet går till? Vad gör vi före dag DL och natt DL t.ex? Så jag hänger med. :p
 
Sv: Varulvslek

Skulle någon kunna förklara lite mer ingående hur spelet går till? Vad gör vi före dag DL och natt DL t.ex? Så jag hänger med. :p

Före DagDL ska du teoria om olika deltagare och även rösta innan deadline har passerat. Mellan Dag- och NattDL har alla specialroller extra tid på sig att fundera ut vem som är bäst t.ex. val att käka, sia, trolla eller liknande. Alla med specialroller ska ha skickat in sina val innan deadline för natten går ut. Den extra tiden kan även utnyttjas till att teoria om deltagare om man vill. Vet inte om det här var tydligt? :p

Annars beskriver ju Mammas rätt bra här.

*kl*

Vilka tider som helst passar för mig, jag är ändå inte hemma :p Varnar för rätt låg aktivitet i helgen, beroende på hur mycket jobb jag har. Kommer leka från mobilen.
 
Sv: Varulvslek

Jag avskyr när dag DL ligger tidigt. Det är bättre om den ligger på kvällen när de flesta har tid och sen natt DL på fm dagen efter om man nu vill ha tid mellan. Jag personligen tycker bäst om när det är ca 30 min mellan men då krävs det att LL har ganska bra koll på sina tider och jag vet själv hur svårt det kan vara.
 
Sv: Varulvslek

Jag avskyr när dag DL ligger tidigt. Det är bättre om den ligger på kvällen när de flesta har tid och sen natt DL på fm dagen efter om man nu vill ha tid mellan. Jag personligen tycker bäst om när det är ca 30 min mellan men då krävs det att LL har ganska bra koll på sina tider och jag vet själv hur svårt det kan vara.

Fast det är väl lite det man vill undvika också, med skilda DL's. Att alla är inne en och samma tid och röstar en och samma tid. Med DL tidigt gör dom flesta (som har någon sysselsättning dagtid) inte det, utan rösterna sprids mer. För egen del kan jag tycka det är rätt trist när de flesta kommer in och röstar 18.50 när DL är 19.00, t.ex.
 
Sv: Varulvslek

De senaste lekarna (de som jag varit med i) så har det verkligen varit precis så många (alla) har röstat de sista 5-10 minutrarna
Fast jag tycker det är galet kul att leka oavsett. Men så himla svårt när alla röstar och då kanske ens alla braiga motiveringar faller som käglor när man väl postat och ser alla andras poster.
 
Sv: Varulvslek

Kl

Jag har hittat leken, tycker det är helt okej med lång tid mellan dag- och natt-dl plus att jag hellre ser det andra förslaget på första dl.
 
Sv: Varulvslek

Låter som ni tycker andra förslaget var bättre, så vi kör första deadline 19.00 imorgon. NattDL 11.00 på söndag.
 
Sv: Varulvslek

Fast det är väl lite det man vill undvika också, med skilda DL's. Att alla är inne en och samma tid och röstar en och samma tid. Med DL tidigt gör dom flesta (som har någon sysselsättning dagtid) inte det, utan rösterna sprids mer. För egen del kan jag tycka det är rätt trist när de flesta kommer in och röstar 18.50 när DL är 19.00, t.ex.

Ja, så tänker jag också. Tycker det är lite trist när alla avvaktar till sista minuterna och sen blir det full fart och sen händer typ ingenting på ett dygn.
 
Sv: Varulvslek

Fast det är väl lite det man vill undvika också, med skilda DL's. Att alla är inne en och samma tid och röstar en och samma tid. Med DL tidigt gör dom flesta (som har någon sysselsättning dagtid) inte det, utan rösterna sprids mer. För egen del kan jag tycka det är rätt trist när de flesta kommer in och röstar 18.50 när DL är 19.00, t.ex.

Ja, så tänker jag också. Tycker det är lite trist när alla avvaktar till sista minuterna och sen blir det full fart och sen händer typ ingenting på ett dygn.

Håller med om att det är skittrist när det känns som om "alla bevakar alla" och ingen vill rösta utan att se vad de andra röstar och sedan kommer alla rösterna precis innan DL. Det är mycket bättre när det är spridda röster så man har möjlighet att teoria omkring dem och se hur andra reagerar.

Jag har inget emot tidig DL generellt förutom att jag tycker det är bättre om första DL ligger senare så folk hinner hitta tråden och skriva lite inlägg. Exempelvis om DL hade legat 15 idag så hade jag varit tvungen att rösta nu eftersom jag ska iväg och visserligen verkar alla förutom Lenis ha hittat tråden men det blir ju ingen vidare motivering - förutom att den kanske får igång spelet :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 270
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 623
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 894
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp