Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Välkomna till Hedinns första ulvlek!

Deltagarlista:
Lillelorden
Sasse
LindgrenV
cirkus
CaisaLundblad
Niyama
glömmerallt
Mumorsan
Askoll
Karamelldrottningen
Dramatik
Paddington
Con

Regler:
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar är förbjudna från dag två, dvs varje röst ska ha motivering. Försök dock komma med lite teorier redan dag ett.
*Röster läggs i fetstil typ "Hedinn röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline.
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken.

Goda roller:
Siare - får varje natt sia en deltagare och få reda på dennes roll
Ängel - får varje natt skydda en deltagare från att käkas av ulvarna
Siarens ättling - tar över siarens roll när denne dör, men får bara sia varannan natt
Ängelns ättling - tar över ängelns roll när denne dör, men får bara skydda varannan natt
Brevbärare - får tre paket med olika innehåll att dela ut till valfri deltagare
Spion - får varje natt reda på allas val
Bybor - har inga specialförmågor

Onda roller:
Ulvar - har kontakt utanför leken och får varje natt käka en deltagare, samt får en (lottad) spionrad. Döda ulvar får ha fortsatt kontakt med de levande.
 
Sv: Varulvslek

Roller är på väg.

När önskas DL imorgon? Sen eftermiddag (17-18, med natt DL senare på kvällen) eller kväll (20-22 med natt DL på onsdag fm)?
 
Sv: Varulvslek

Kväll!
Inte bara för att jag ska bort e jobbet i morgon, utan för då har förhoppningsvis alla hunnit hitta leken :)

Förresten - har nu själv hittat leken och undrar var MIN roll är ;)
 
Sv: Varulvslek

YAAAY! :D

Jag röstar för senare dagDL och nattDL på onsdag, vill gärna fixa stallet direkt efter skolan så det är klart innan jag degar ner mig i soffan... ;)
 
Sv: Varulvslek

Jag har en fråga angående en roll btw, kan jag ställa den här innan vi fått våra roller utan att ni misstänker att jag har den rollen? :eek:
 
Sv: Varulvslek

Glömmerallt får gärna tömma sin inbox!

Tänk gärna på det övriga också, så ni kan ta emot alla PM. ;)
 
Sv: Varulvslek

Glömmerallt får gärna tömma sin inbox!

Tänk gärna på det övriga också, så ni kan ta emot alla PM. ;)

Jaja:p

Jag håller förövrigt med paddi om att en sen deadline i morgon är bra så alla hinner hitta leken.

Kan passa på att förvarna om att jag nog inte kan vara så aktiv som vanligt eftersom jag pluggar.
 
Sv: Varulvslek

okok! Let's get going!

13 spelare, vad är mest sannolikt, 4 eller 5 ulvar?
Borde kunna dra slutsatsen att de är minst 4, men kaaanske hela 5? Eller är jag helt ute och cyklar då? :D
 
Sv: Varulvslek

Eftersom det är Hedinns första lek så tror jag att hon följt Mammas råd och "kept it simple" - det vet jag att jag gjorde i mina första lekar iaf. Så enligt traditionen så brukar det vara 1/3 ulvar, så jag tror mer på 4st än 5st.
 
Sv: Varulvslek

Aha, sant! Tycker ju även att 5 ulvar känns som att det skulle vara på gränsen till för många... Men åh andra sidan har de goda många bra specialroller, och de onda ingen, så det hade inte varit omöjligt för goda att vinna även om ulvarna var 5 st. Men jo, lutar nog åt att de är 4 jag med. :p
 
Sv: Varulvslek

*kl*

Jag är här! Vågar inte nämna hur kallsvettiga mina händer var när jag såg att jag hade fått ett PM :eek: Första leken för mig så det här blir spännande!

En liten undran; Om det är fyra ulvar, så finns det tre bybor väl? Eller är det möjligt att det finns flera personer som har samma goda roll?
 
Sv: Varulvslek

Jag skulle räkna med tre bybor i så fall, har nog aldrig varit med om att det funnits flera av samma goda specialroll (alltså roll med förmågor) om det inte t.ex varit en historia och rollerna kanske varit "Albus Dumbledore" och "Harry Potter" som har samma förmåga men olika namn.


Om någon ens förstod det där exemplet :banghead:

Kort sagt: Nej, jag tror inte att det är fler än en av varje specialroll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 282
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 632
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 820
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp