Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja visst är det!

Jag har ibland funderat på detta med att straffa ena eller andra sidan.
Jag har nog i princip aldrig märkt att det sker - och det är ju ett bra betyg åt er som är LL.

Alltså straff blir väl lite märkligt att kalla det kanske men jag harkompenserar ganska ofta för just hintar Då skriver jag självklart inte ut i tråden att jag kompenserar om det kan undvikas jag vill ju inte nämna att det hintats för då tenderar ju folk att leta efter hintarna och de kan då göra ännu mera "skada".

Oftast är det ju goda som hintar och då kan jag t.ex ge ulvarna en sia, lite spioninfo eller något i den stilen ibland talar jag inte ens om för ulvarna att det är en kompenstation.

Ibland kan det bli lite knasigt som den gången jag gav ulvarna en sia och låtsades att det var någon ide jag hittat på och det var hemligt och att jag inte skulle skriva ut det i tråden. Då kommenterad sedan @Mammas att det fanns hintar å sådär jag sa typ att jag var medveten om det och något i stil med "varför tror du ni9 fick en sia;)" men det förstod hon inte utan trasslade in det i något annat så jag behövde avstyra genom att tala om det rätt ut.

Så det kan vara krånligt bakom kulliserna även om det inte märks:D
 
Alltså straff blir väl lite märkligt att kalla det kanske men jag harkompenserar ganska ofta för just hintar Då skriver jag självklart inte ut i tråden att jag kompenserar om det kan undvikas jag vill ju inte nämna att det hintats för då tenderar ju folk att leta efter hintarna och de kan då göra ännu mera "skada".

Oftast är det ju goda som hintar och då kan jag t.ex ge ulvarna en sia, lite spioninfo eller något i den stilen ibland talar jag inte ens om för ulvarna att det är en kompenstation.

Ibland kan det bli lite knasigt som den gången jag gav ulvarna en sia och låtsades att det var någon ide jag hittat på och det var hemligt och att jag inte skulle skriva ut det i tråden. Då kommenterad sedan @Mammas att det fanns hintar å sådär jag sa typ att jag var medveten om det och något i stil med "varför tror du ni9 fick en sia;)" men det förstod hon inte utan trasslade in det i något annat så jag behövde avstyra genom att tala om det rätt ut.

Så det kan vara krånligt bakom kulliserna även om det inte märks:D

Men det blir ju lite tokigt om man starffar den ena sidan för att de gör fel och så talar man inte om det. Hur ska man då veta att man gjort fel?
 
@Niyama Jag skulle ju kunna ta det personligt att du vägrar att acceptera att jag flera gånger bett om ursäkt för att jag tabbade mig angående att jag inte skrev ut att jag skulle skriva ut rollen på den som demonades, och förklarade vad det berodde på, men varför ska jag göra det? Jag känner mest att du måste ha något personligt emot mig eftersom du hugger så på en gång, och det känns ledsamt men om du ogillar mig så vad ska jag göra åt saken?

Jag fattar helt ärligt inte. Jag kör efter en ordningsföljd som jag haft alla lekar jag hållit (dvs att om en roll inte påverkar lynch eller käk så räknas den efter lynch eller käk), och nu ska jag ändra mig för att det är dig det drabbar? Att du inte uppmärksammat det under mina tidigare lekar är ju olyckligt, men jag har inte uppmärksammat din variant heller så det är nog inget man tänker på?

Jag tyckte det, och sedan blev jag irriterad när det skrevs i tråden att jag förstört för lyan, annars hade jag nog inte skrivit ut det utan bara tagit det. Men det betyder inte att det är ok.

Och så åkte offerkoftan på.

JAG har inte skrivit i tråden att du förstört för lyan. Vad i det vi skrev i pm var inte ok? Om man inte tycker det är ok att ha åsikter om hur rollerna funkar och påpeka hintar så är det nog lämpligt att skriva det också i reglerna. Jag är inte van vid det alls, jag brukar snarare uppmana om att påpeka hintar som jag missar.
 
Nu tycker jag att det räcker.
Jag hade jätteroligt i min första lek och var glad och stolt (faktiskt!) att det gick så bra men det ger en sur eftersmak med inlägg som ältar vidare om eventuella oförrätter i samma spår.

Istället för att tjafsa mera om en lek som är över så kan vi väl fortsätta diskutera hur vi ska minimera otydlighet och att någon blir ledsen i anmälningstråden.
 
Nu tycker jag att det räcker.
Jag hade jätteroligt i min första lek och var glad och stolt (faktiskt!) att det gick så bra men det ger en sur eftersmak med inlägg som ältar vidare om eventuella oförrätter i samma spår.

Istället för att tjafsa mera om en lek som är över så kan vi väl fortsätta diskutera hur vi ska minimera otydlighet och att någon blir ledsen i anmälningstråden.

Precis vad jag tänkt skriva, det är som det är och går inte att göra ogjort. Bara att se framåt och försöka minimera risken för fel.
 
F ö är jag lite härsken på @Paddington ;), först röstar hon på mig och lyckas genom det misstänkliggöra mig och sen omvänder hon den enda säkra kompis jag hade!

Jag tänkte att du som moderator kunde ta det ;)

Anledningen till min röst på dig berodde helt på tidsbrist - det enda jag hunnit notera och jag ville inte bara hänga på de få saker som kommit upp innan eftersom jag själv inte reagerade på dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 852
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
870
· Visningar
10 120
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 763
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp