Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, DL är samma, alltså är hon död när hon ger bort det. Hon ger ju inte bort det när hon lever eftersom hon dör i samma sekund hon tänker ge bort det.

För att dra parallellen till siare, skickar du ut sior till siare som blir uppätna? Samma DL de dör alltså? Jag gör det inte, och har aldrig gjort. Skulle verkligen inte göra det om det kunde påverka spelet, tex om de kunde bli återupplivade eller spöken.

Det har hittills så vitt jag vet fungerat så att paketvalet skickas ju in innan DL när brevbäraren är vid liv, dvs om DL är 22.00 så skickas paketet senast då. Under samma minut röstar folk fortfarande. 22.01 först kan brevbäraren vara död.
 
Därför tycker jag det är viktigt att påpeka för nya spelare direkt när dom är på gränsen. Nu var det ju inte så att ni skrev "jag är siare" (det har hänt, @Hedinn ;) ) utan på sätt som kanske är svårt att veta vad som är ok. Trots att jag spelat sen 2010 och varit LL för många lekar blir jag ibland osäker och pm:ar LL för att fråga om det jag tänker skriva är ok. Inget konstigt med det.

Hur menar du med det sista? Ja, lekarna förändras ständigt men antingen är hintar tillåtna eller inte.
Ingen kan ju med exakthet bestämma vad som är en hint utan det är ju en bedömning från fall till fall och eftersom du inte visar några citat så kan jag ju inte bemöta dina anklagelser.
 
Ingen kan ju med exakthet bestämma vad som är en hint utan det är ju en bedömning från fall till fall och eftersom du inte visar några citat så kan jag ju inte bemöta dina anklagelser.

Ja, visst är det en bedömning från fall till fall. Det är därför jag brukar pm:a aktuell LL för att dubbelkolla om jag är osäker. Anklagelser?! Jag har skrivit att jag skulle räkna det som hint om jag var LL. Jag sitter och väntar på ett telefonsamtal och kommer inte ha tid att gå igenom leken förrän senare.
 
Och ärligt talat vet jag inte om jag har nån lust att gå igenom den, du verkar inte vilja veta vad jag reagerat på utan bara vilja bevisa hur fel jag har.

Dessutom sitter jag här och gråter, är uppenbarligen för skör för att leka.
 
Vi var verkligen inte arga?! Javisst får hon tycka det, men det är rätt fult att framställa det som att vi varit så otrevliga.

Konstig jämförelse? Jag har redan förklarat varför jag reagerade på det, och nu visade det sig också att MM skickat en sia till mig som jag aldrig fick. Svårt att inte ta det personligt då.
Hon skriver ju bara vad hon tycker. Du målade ju upp henne som att ha specialbehandlat dig. Nej, jag tycker inte det är en konstig jämförelse. Du tycker inte det är ok att hon skriver ut att hon tyckt lyan varit otrevlig, men helt ok för dig att utmåla Mammas som otrevlig och ha något personligt emot dig.

Jag tycker det går alldeles förträffligt bra att inte ta saker som händer i leken personliga påhopp.

Även Om Mammas hade missat sian så förekommer det missar hela tiden? Varför direkt ta det som personligt istället för att tänka att det måste ha varit en miss och fråga om det?

Sedan tycker jag att Mammas har rätt i frågan. Paketet skickas vid DL. Dör utdelaren då kan denne inte skicka det.
 
@LenaH

Jag var tillbaka och titta lite och det inlägget som diskuteras hade jag inte ränat som hint(även om jag som sagt tycker ordekt tveklöst är olämpligt)


Det här däremot är tveksamt det hade jag nog skällt på dig för. Jag tycker det är över gränsen inte med mycket men i sammanhanget det kom i bedömmer jag det som att du ville få grodan att förstå att du/lobelia var säkra på er sak pga specialinfo. (sammanhanget är betydelsefull givetvis får du nämna att det är bra att titta på vilka roller det finns men inte på det sättet ett exempel på ett okej sätt enligt mig hade varit att påmina om det genom att stopppa in det in sina teorier eller nämna att en själv tittat på dem. Eller i förbifarten säga "ja nu har vi de här rollerna kvar" och rabla upp dem då påminner man liksom övriga om att fundera på dem också)

Jag hade nog inte utdelat något "straff" för det men jag hade troligtvis sagt till att det inte var okej.

Jag vill inte att du tar det här som kritik det är inte meningen jag tänkte mer info om hur jag ser det:)


@grodan21
Du får ju också titta på rollistan vilka förmågor de olika rollerna har, det är ju så att det inte är bara ulvarna som sitter på info så här sent i leken.
 
Nu tycker jag alla får lugna ner sig lite. Det är en LEK inget OS och vi hade lätt klarat oss i lyan och vi hade varit lite snabbare och aktivare. Tyvärr hade ju alla ulvar dåligt med tid för leken och då blir det ju inte så himla lätt.
Vi får ta på oss förlusten själva helt enkelt ingen idé att peka finger mot någon.
 
Och ärligt talat vet jag inte om jag har nån lust att gå igenom den, du verkar inte vilja veta vad jag reagerat på utan bara vilja bevisa hur fel jag har.

Dessutom sitter jag här och gråter, är uppenbarligen för skör för att leka.

Inte ska du gråta det är en LEK, nu blev det lite knasigt för folk har olika uppfattnig om saker men det är ju olika åsikter och missförstånd ingen som menar något illa:)
 
Och ärligt talat vet jag inte om jag har nån lust att gå igenom den, du verkar inte vilja veta vad jag reagerat på utan bara vilja bevisa hur fel jag har.

Dessutom sitter jag här och gråter, är uppenbarligen för skör för att leka.
Ja, visst är det en bedömning från fall till fall. Det är därför jag brukar pm:a aktuell LL för att dubbelkolla om jag är osäker. Anklagelser?! Jag har skrivit att jag skulle räkna det som hint om jag var LL. Jag sitter och väntar på ett telefonsamtal och kommer inte ha tid att gå igenom leken förrän senare.

Eftersom diskussionen handlar just om hur man uttrycker sig så ja, jag upplever att du anklagar mig för regelbrott (och @Mammas för att inte ha vidtagit åtgärder) och då hade jag hoppats att du kunde visa mig var och hur så att jag fick en möjlighet att bemöta det för att om möjligt undvika det i framtiden.

Jag tycker det är tråkigt att du blir ledsen, det var inte min avsikt.
 
Verkligen smart tänkt!
Kul att du kom på det redan i din första lek - mig hade det tagit typ femtielva lekar...

Men jag undrar varför du inte på något vis skrev att Lobelia borde vara åt goda hållet? Du skrev det om Break så jag trodde länge att hon var ängel

Jag måste ha blandat ihop namnen när jag skrev inlägget. I min dimmiga amningshjärna var det Lobelia jag skrev så om...
 
@LenaH

Jag var tillbaka och titta lite och det inlägget som diskuteras hade jag inte ränat som hint(även om jag som sagt tycker ordekt tveklöst är olämpligt)


Det här däremot är tveksamt det hade jag nog skällt på dig för. Jag tycker det är över gränsen inte med mycket men i sammanhanget det kom i bedömmer jag det som att du ville få grodan att förstå att du/lobelia var säkra på er sak pga specialinfo. (sammanhanget är betydelsefull givetvis får du nämna att det är bra att titta på vilka roller det finns men inte på det sättet ett exempel på ett okej sätt enligt mig hade varit att påmina om det genom att stopppa in det in sina teorier eller nämna att en själv tittat på dem. Eller i förbifarten säga "ja nu har vi de här rollerna kvar" och rabla upp dem då påminner man liksom övriga om att fundera på dem också)

Jag hade nog inte utdelat något "straff" för det men jag hade troligtvis sagt till att det inte var okej.

Jag vill inte att du tar det här som kritik det är inte meningen jag tänkte mer info om hur jag ser det:)
Just det där kände jag nog själv att det var på gränsen när jag läste igenom senare och kan bara ursäkta mig med att jag var gravt frustrerad och att det var lite svårt iom att grodan inte ens läst en lek tidigare.
 
Det har hittills så vitt jag vet fungerat så att paketvalet skickas ju in innan DL när brevbäraren är vid liv, dvs om DL är 22.00 så skickas paketet senast då. Under samma minut röstar folk fortfarande. 22.01 först kan brevbäraren vara död.

Jag håller inte med, valet är gjort, men om personen inte lever för att genomföra skicket så kommer hen inte att skicka iväg det. Men återigen, skickar du nattinfo till goda specialroller som dör under natten, så att de har den infon om de kommer in i leken igen?

För övrigt är det inte meningen att du ska bli ledsen och jag ber om ursäkt om något jag sagt fått dig att bli det. Hoppas att det går över snart.
Från min sida är det här inget personligt, visserligen är jag som sagt irriterad på dig just nu, men jag har inte haft innan, jag har inte nu och jag kommer i fortsättningen inte heller att ha något personligt emot dig.
 
Jag tar det som kritik! :) Och alltså, det är helt ok, genom kritik lär man sig ju saker. :)

Ja konstruktiv kritik får du gärna ta det som men jag har varit med om att folk blir ledsna och liksom uppfattat det som att jag "skäller" på den om jag som LL säger till att "sådär är inte okej att skriva" och det är ju inte alls meningen jag säger det ju för att hälpa till liksom. Jag har ju inte pladdrat så mycket med dig så det är svårt för mig att veta hur just du upffatar mitt utrycksätt(jag har lite svårt att utrycka mig i text iblad så jag blir lätt lite osäker på hur jag uppfattas):)

Till @Mammas hade jag exempelkunnat skriva något i stil med "skärp dig för sjutton det där är inte okej:rage:" om hon hintat(det brukar hon inte bara hypotetiskt exempel) jag brukar inte använda sådan "jargong" men poängen är att jag vet att Mammas inte skulle ta det personligt utan med en glimt i ögat för vi har lekt så mycket tillsammas. I lekarna har vi liksom lite av ett :banghead: :love: :banghead: :love: :rofl: förhållande:D. Men jag utsätter inte folk jag knapt lekt eller pratat med för det;)
 
Just det där kände jag nog själv att det var på gränsen när jag läste igenom senare och kan bara ursäkta mig med att jag var gravt frustrerad och att det var lite svårt iom att grodan inte ens läst en lek tidigare.

Du behöver inte ursäkta det är ju din första lek också så det är ju toksvårt att veta vad som är okej, vi "rutinerade" tycker ju inte ens samma sak:D
 
Jag håller inte med, valet är gjort, men om personen inte lever för att genomföra skicket så kommer hen inte att skicka iväg det. Men återigen, skickar du nattinfo till goda specialroller som dör under natten, så att de har den infon om de kommer in i leken igen?

Nej, t.ex. en siare får ju svaret efter DL och är ju alltså död då. Paketet skickas iväg till DL och levereras efter DL dvs endast mottagaren behöver vara vid liv då.
 
Jag håller inte med, valet är gjort, men om personen inte lever för att genomföra skicket så kommer hen inte att skicka iväg det. Men återigen, skickar du nattinfo till goda specialroller som dör under natten, så att de har den infon om de kommer in i leken igen?

För övrigt är det inte meningen att du ska bli ledsen och jag ber om ursäkt om något jag sagt fått dig att bli det. Hoppas att det går över snart.
Från min sida är det här inget personligt, visserligen är jag som sagt irriterad på dig just nu, men jag har inte haft innan, jag har inte nu och jag kommer i fortsättningen inte heller att ha något personligt emot dig.

Apropå detta med roller som dör.

Jag tänker på när ulvarna får en spionrad.
Kan de få en spionrad fast spionen har dött?
Det är ju typiskt en sån sak som kan vara bra att skriva ut. Jag tror att i en lek jag var ulv så fick vi rad trots att spionen dog tidigt (*tror* min hjärna är ju som den är så jag kan ha fel)
 
För mig ser det ut såhär:

Till DagDL
1, Röstfifflare, BM stopp av lynch, spökets röst. (Dvs alla roller som påverkar den pågående röstningen.)
2, Röstningen
3, Brevbärare (Dvs alla roller som har dagDL som DL och inte påverkar röstningen.)

Till NattDL
1, Ängel, rollen-jag-inte-kommer-ihåg-vad-hen-heter-men-som-kan-stoppa-en-lynch. (Dvs alla roller som påverkar ulvarnas förmåga till käk.)
2, Nattkäk från lyan.
3, Spion, Siare, storbonde, Häxa, Trollkarl (Dvs alla roller som har nattDL som DL och som inte påverkar nattkäket.)

Och @Niyama jag ser inte skillnaden i tex en trollkarl, den har ju skickat iväg sin förtrollning, den bara levereras efter DL? Samma med förhäxningen, den bara levereras efter DL? Jag tycker inte att det ska vara så, utan den som skickar måste ju leva vid DL för att det ska gå, i mitt tycke då.
 
Samma sak med jultomten - brevbäraren.

Det kan ju vara bra att skriva i rollbeskrivningen om paket som är utdelade när rollen dör kommer fram eller inte. Och jag tycker att det kan vara olika - men det är bra om det står antingen i lekstart eller när personen dör - typ: cirkus, brevbäraren blev lynchad och eventuella paket kom ändå fram till destinationen - eller cirkus, jultomten blev lynchad och eventuella paket kom inte fram till destinationen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 832
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 554
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp