Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare
Välkomna till ulvleken! Om du undrar vad en ulvlek är så kan du läsa här länk.

Deltagarlista
Habina
Teamlundver
cirkus
CaisaLundblad
Matmissbrukaren
Sasse
Mammas
Monstermom
Killaloe
Breaktown
glömmerallt
Mumorsan
bumpo
Blacksmithfarm

Goda roller
Siarlärling - kan varannan natt sia en deltagare, med start natt ett.
Ängel - kan varje natt skydda en deltagare.
Spion - får information om vad som hänt i det dolda.
Jultomte - har ett paket att dela ut varje natt. Hen kan dela ut paket före varje (dag)DL och kan göra det hela leken, men bara en gång till varje spelare. I tomtens säck finns ett beskydd, en spionrad, en sia (får bara veta ond/god) och en extra röst. Om tomtens paket tar slut får hen nya av LL.
Häxa - kan varje natt förhäxa en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta.
Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.
Byfåne - får sia en deltagare under leken och kan vid ett tillfälle avlägga en extra röst som pm:as till LL.
Medium - Är en speciellt känslig person som kan uppfatta budskap från de döda. En gång per speldygn kan mediumet få ledtrådar från döda spelare genom visioner eller drömmar (efter nattDL).

Onda roller
Ulvar - har kontakt med varandra och kan käka varje natt.
Ond spion - får information om vad som hänt i det dolda.

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline.
*Onda vinner när ulvarna är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken.


Ni röstar fram en borgmästare som har utslagsröst om det blir lika vid en lynch. DL för detta 19.00 imorgon.
DagDL (lynch) 22.00
 
Hittat hit!!!

För den som är omåttligt intresserad av mitt liv som ensamstående flerhästägare kan jag glatt meddela att alla nu går på sommarbete. Dvs jag kan rösta mycket närmare DL än jag tidigare kunnat. Ifall någon hann notera det i förra leken. ;)
 
När den har varit med förut har den bara haft förmågan att väga över i lynch om det är lika, och alla ska rösta under dag ett om vem som får den. Och sedan tja kan man ju välja hur man ska resonera hur man ska göra för att ge någon rösten, eftersom det är svårt att hinna se om någon är god dag ett liksom.
 
När den har varit med förut har den bara haft förmågan att väga över i lynch om det är lika, och alla ska rösta under dag ett om vem som får den. Och sedan tja kan man ju välja hur man ska resonera hur man ska göra för att ge någon rösten, eftersom det är svårt att hinna se om någon är god dag ett liksom.

Fast vaddå, röstar man genom att skriva till LL då, eller direkt i tråden... O_o
 
Direkt i tråden brukar det vara. Man resonerar fram vem man "litar på" bäst typ, och vem som förtjänar titeln.

Eller förlåt, läste inte det citerade. Smart!

@Monstermom Jag förstår inte frågan?

Det ovan var till dig också, men äh, eftersom jag inte läser som jag borde.
 
Nu hoppas jag att alla fått sina roller. Lite förtydliganden efterfrågades:
Ni röstar fram en borgmästare i tråden. Den enda funktionen den har är att den har utslagsröst om det blir lika, den behåller alltså denna förmåga resten av leken/så länge den lever. Ni röstar alltså bara om detta en gång.

Ang. onda spionen så får den all spioninfo.

Och jag glömde:
Ulvarna lyckas varje dag stjäla en spionrad av goda spionen. De får alltså en av spionens rader, som goda spionen inte får. Det innebär att de kan få en rad som de redan känner till (t.ex. ulvarna försöker käka x). Lyckat ulvkäk tar jag inte med eftersom det är uppenbart för alla.

Visioner:
Alla döda spelare, alltså både goda och onda, får varje speldygn lämna ett meddelande till LL. Eftersom ett medium sällan får kristallklara budskap får man inte ange andra spelares nick, utan måste på något annat sätt beskriva den man vill ge mediumet en vink om. Man får inte ljuga eller hitta på falska budskap, men det är fritt fram att förvränga saker. Inga citat får användas i meddelandena till mediumet och budskapet får max vara 10 ord långt. Skickas in innan natt-DL och når mediumet därefter.
 
Direkt i tråden brukar det vara. Man resonerar fram vem man "litar på" bäst typ, och vem som förtjänar titeln.

Eller förlåt, läste inte det citerade. Smart!

@Monstermom Jag förstår inte frågan?

Det ovan var till dig också, men äh, eftersom jag inte läser som jag borde.

Och jag förstår nog inte förklaringen - så då är vi på samma plan då! :p

Jo alltså, roller brukar ju vara hemliga? Så om vi röstar som vanligt i tråden (som man gör med lynchen) så vet vi ju vem som blev borgmästare? Är det meningen så, eller röstar man i hemlighet genom att PMa LL, så ingen vet vem som har fått rollen?

Edit: nvm, LL förklarade medan jag skrev!

Men då kan alltså en ond bli borgmästare också!?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 503
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 277
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 299
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 051
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp