Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare
Deltagarlista
Paddington
Blacksmithfarm
_CorpseBride_
quarter4ever
zassoo
cirkus
Klara
heartstring
Snurrfian
Lobelia
Emtherlia
LenaH

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god.
*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg. Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första.
*Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken.
*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda!" innan din roll är avslöjad.

Ni får gärna pm:a om ni har åsikter om någon roll eller fördelning. Om ni tycker att jag tänkt galet helt enkelt ;) Eller om ni tycker att någon hintar.

Goda roller
Ängel - kan varje natt skydda en deltagare från ulvarnas attack. PM:ar innan nattDL.
Byfåne - har en sia (pm:ar innan nattDL) och en extra röst vid ett tillfälle som pm:as till LL (dagDL).
Brevbärare - har två paket att dela ut: en sia och ett beskydd (dagDL).
Spökväckare - kan väcka en död spelare som då blir spöke. Spöket får samtala med spökväckaren och rösta i PM till LL. Spöket får inte skriva i tråden. Dör spökväckaren efter att spöket är väckt får spöket ändå fortsätta rösta.
Spionlärling - får varje natt se en spionrad (och jag räknar inte in lyckat käk eftersom det är uppenbart för alla). Om inget skett i det dolda senaste dygnet får spionlärlingen veta det.
En bunt bybor som LL glömde att skriva in. ;)

Onda roller
Ulvar - känner till varandra och får prata i lyan (även döda ulvar får delta i lyans diskussioner). Käkar varje natt.
Ond fe - kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan kika på spioninfon (full info), sia, förhäxa eller skydda sig själv från att bli käkad (obs! onda fens hyss är med bland raderna som lottas till spionlärlingen). Onda fen känner inte till vilka ulvarna är och ulvarna känner inte till hennes identitet. Meddelar LL innan nattDL.

Första DL imorgon tisdag 21.30
NattDL 23.00
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har också hittat hit! :D

Måste förvarna att jag inte kommer att kunna vara aktiv kvällstid dock pga jobb så jag får teoria och rösta under dagarna innan jag drar iväg. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 352
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 942
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 792
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 873
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp