Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare

Deltagarlista

quarter4ever
Snurrfian
bollen__
hemlig
Gabby_Ossi
Blacksmithfarm
fio
LenaH
bumpo
Hedinn
cirkus
Derring-Do
Artline

Goda roller
*Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. Meddelar LL innan nattDL.
*Siarlärling – kan sia varannan natt med start natt 1. Meddelar LL innan nattDL.
*Byfåne – har en sia (får användas tidigast natt 2, meddelar LL innan nattDL) och en extra röst vid ett tillfälle (som läggs i PM till LL innan dagDL).
*Byfånens ättling – om byfånen dör utan att ha använt sina förmågor får ättlingen använda dem.
*Röstfifflare – kan varje dag lägga en extra röst i det dolda (frivilligt), meddelar LL innan dagDL.
*Välsignad – är skyddad mot en ulvattack (men inte mot att dras med av psykopaten).
*Bybor – förvirrade goda utan särskild förmåga.

Åskådare
Alla goda spelare som dör får prata med varandra och får full spioninfo varje natt. De väljer ut en spelare som ska få ta del av en rad (åskådarna bestämmer vilken rad). Meddelar LL innan dagDL. De får inte välja samma spelare två dagar i rad och inte heller fler än två gånger.

Onda roller
*Ulvar - känner till varandra och får samtala i lyan. Kan varje natt käka en deltagare, meddelar LL innan nattDL.
*Psykopat - en ulv som drar med sig en god om hen lynchas (LL lottar).

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det).
*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg. Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första.
*Ulvarna vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.
*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Ni får gärna pm:a om ni har frågor eller åsikter om någon roll eller fördelning. Om ni tycker att jag tänkt galet eller om ni tycker att någon hintar.

Första dagDL imorgon onsdag 21.30, natt 22.30
 
Just det, imorgon kommer jag ha begränsad möjlighet att svara på frågor/pm tills jag kommer hem, runt 19.
 
Säger som @fio - älskar åskådarlyan, särskilt nu när alla är så taggade hade det varit trist att åka tidigt men med lyan gör det inget! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 972
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 710
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 771
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 469
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp