Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vaselinsand

S

Siriano

Det stod ju lovord om underlaget i rapporten från dressyr-VM och det låter underbart att inte behöva vattna. Vet ni någon som har det? Vet ni var det går att få tag på?

Jag bor pa Irland och har blev det valdigt populart ett tag att ha vaselinsand. Det ar JATTEBRA i borjan. Man behover bara rulla det och det ar som nytt.
Tyvarr haller det inte i langden. En granne till oss har det och 2 ar senare ar det inte alls samma bana. Vaselinet ar uttvattat. De sager att de ger typ 10 ars garanti, men jag har aldrig sett en ridbana med vaselinsand som haller i 10 ar.
Det funkar i ridhus dock, dar ar det helt ok, aven efter en langre tid. Men det ar ju inte som nytt...

Jag vet att alla ridbanor andrar sej efter ett tag, sanden packas osv. Men vaselinsanden ar inte att rekommendera. Det tar langre tid att joxa och dola med an vad det gor att vattna sanden du redan har.

Jag vet inte vad det kostar i Sverige, sa det ska jag inte uttala med om, men det ar sakert inte billigt.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6492 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är väldigt sugen på att åka till Danmark nästa sommar och titta på VM. Jag har aldrig sett något mästerskap live och funderar på om...
Svar
2
· Visningar
318
Kropp&Själ Jag skulle behöva en sollotion som inte innehåller läskiga kemikalier men vet inte var jag ska få tag på det. För några år sedan köpte...
Svar
3
· Visningar
496
Hästvård Min isabell-färgade ponny har fått en väldigt gul och smutsig svans, köpte henne för 8 månader sen o då var svansen fin 😅 det är ganska...
Svar
13
· Visningar
1 159
  • Artikel
Hästnyheter 2022 väntar ett världsmästerskap i danska Herning, som då står värd för VM i hoppning, dressyr, paradressyr och voltige. Arrangören vill...
Svar
0
· Visningar
156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stänger av
  • Föl 2021

Omröstningar