Bukefalos 28 år!

Vatten drickning

H

hundar

Har funderat fram o tillbaka samt pratat kunnit hundfolk. Vi har konstaterat att förmodligen har Bella en släng magkatarr i lindrig form. Vilket jag tror beror på torrmat o dåligt vattenintag. Dåligt vattenintag gör att magsyra används till att "blöta" upp maten o då blir det för lite magsyra i magen. Det i samband med träning har gjort att magen brakat.

Har nu börjat blötlägga maten. Men hur får jag henne att självmant dricka mer vatten. Hon dricker väldigt lite o lär troligen inte dricka alls när jag vattnar fodret.
Hon har slutat kräkas då jag även ger henne knäckebröd mellan målen samt även innan läggdags.
 
Sv: Vatten drickning

Svag buljong är bättre än mjölk. Obs att det inte får vara för mycket salt i buljongen. Vissa hundar klarar inte laktosen i mjölken, men det finns "mjölk" utan laktos. Prova att frysa in i istärningslåda och lägg i en tärning per skål vatten.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 478
Hundhälsa Sedan vår hund drabbades av magomvridning (men som tur var överlevde) och vi fick lära oss hur akut och livsfarligt tillstånd detta är...
2
Svar
21
· Visningar
12 977
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp