vatten till hage??

Lavinia

Trådstartare
Hej!
Nu har vi fått problem igen i stallet (börjar känna det som om vi har det jämt). Sommarhagen ligger ca 1,5 km bort från stallet, hela vägen kuperad och stenig terräng. Nu har stallägaren bestämt att det är de i hagen som ska fylla vatten i den hagen hästarna går i. Detta innebär för oss 3 att vi får släpa vattendunkar, eller köra dom i skottkärra fram och tillbaka hela sommaren. Enkel matematik blir ju att med ett heltidsjobb(jobbar minst 9 timmar varje dag inkl. varannan helg) och endast en bil(som inte går att köra hela vägen fram till hagen i alla fall) att det precis som det varit hela vintern, inte blir någon ridning. På mötet vi hade för en vecka sen sa dom att någon skulle vara vattenansvarig och någon skulle kolla hästarna. Eftersom jag inte har en bil sa jag att jag tar hästkollandet varje gång jag är på väg till stallet(hagarna ligger på vägen), men att vattnandet blir något svårare och då var det ok. Nu undrar jag egentligen mest om någon har nåt tips på hur man enklast får vattnet till hagen?? Finns det några jättelånga och hållbara vattenslangar man kan använda, eller är vi fast i släpandet?? Hjälp oss snälla, för halva sommaren är det bara 2 pers. hemma och vi jobbar båda heltid(eller mer).. mvh/ Lavinia
 
Usch, låter jobbigt.
Finns det ingen ni kan fråga som bor lite närmare hagen och som har en kran ni kan få använda? Vi hade samma problem förra sommaren och de snälla grannarna löste problematiken!
Lycka till
 
Kan ni inte hitta någon med en terräng-gående bil eller traktor som mot ersättning kan köra vatten åt er?
 
Tyvärr tror jag att ni är fast i släpandet, en jättelång slang ja men trycket räcker antagligen inte ända fram.

Det finns ju även sådana vattentankar, men då måste man ha någon med traktor som kan byta tankarna regelbundet.
 
Man kan ju koppla ihop slangar.. vi har dragit slang till hagen 2 km bort. bara att skarva med dom där plastgrejjerna man kan köpa. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
724
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 093
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 554
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp