Vattenagam

strega

Trådstartare
Jag har förälskat mig i en vattenagam unge, men vet sorgligt lite om hur det är att ha ödlor. Ni som har vattenagam (eller annan relativt stor ödla) vad tycker ni?
Fördelar - nackdelar ????

(sen BEHÖVER jag ju egentligen inte fler djur - huset är ganska fullt ändå :D )
 
Sv: Vattenagam

Jag har en skäggagam, den är jättevacker......Den är ca 40 cm lång och hur snäll som helst! Den är trevlig o social. Man har absolut inga problem med en ödla, kräver mycket lite skötsel om man jämför med andra djur. Det som krävs är ju ett stort terrarium, värmematta och lysrör med speciellt ljus, så det är ganska kostsamt att införskaffa. Sen är det väl förstås så att dom helst inte ska vara ensamma men eftersom vi inte skaffade två från början så går det ju inte att sätta in en ny till honom nu. Lycka till med eventuellt ödleköp!
 
Sv: Vattenagam

Jag blev annars lite avskräckt när jag läste skötselråden på nätet - det lät mest som ett heltidsjobb..... Fast det kanske är jobbbigare med de ödlor som kräver en vattenrik miljö?
Någon annan som har några synpunkter??? Jag behöver beslutshjälp ;)
 
Sv: Vattenagam

Hej!
Jag har en skäggagam. Det är ganska mycket jobb med dem tycker jag. Eller mycket och mycket. Det är väl som med de flesta djur tror jag. Sedan beror det väl på om man köper en vuxen ödla eller som vi en unge. Då är det lite pyssel för att verkligen få i dem alla näringsämnen de behöver.
Om du vill kan du ju ta en titt på min hemsida, fast den handlar tyvärr bara om skäggagamer. Har dock en del länkar du också kan ha nytta av.

http://web.comhem.se/~u16120274/First.htm
MVH Catrine
 
Sv: Vattenagam

Jag får nog vänta tills jag blivit miljonär ;) (eller pensionär) eller något så jag kan syssla med mina djur på heltid... För ska man ha djur ska man ha tid och ork att ta hand om dem på absolut bästa sätt. Men sugen är jag :angel:

Skäggisarna är ju för ljuvliga de oxå!
 
Sv: Vattenagam

Jo, lite jobbigare än väntat blev det nog med Ödlis.. Fast sambon har ju det övergripande ansvaret för honom. Men bara man är lite beredd på att det blir en del pyssel (speciellt med ungar) så är det värt varje minut.

Om du har några frågor om skäggisar får du gärna fråga mig genom PM eller i Ödlis hemsidas gästbok. Är i och för sig också nybörjare men försöker hela tiden lära mig mer.

MVh Catrine-som snart ska mata skäggagam med syrsor.
 
Sv: Vattenagam

Jag har gått igenom er hemsida, och den gör ju inte mig mindre sugen precis.... Men som sagt man ska ha tid, och med två hundar, katt, 4 fåglar och två hästar så är det ju ganska fullt upp ändå :D
Men någon gång i framtiden så SKA det bli en liten ödlis....
 
Sv: Vattenagam

Kul att du blir inspirerad av sidan.. Förstår att det kan vara lite mycket med ett djur till just nu. den som väntar på något sött väntar dock aldrig för länge..
 
Sv: Vattenagam

Nu har det flyttat hem flyttat hem en liten ödlis till oss! En 8 månaders vattenagam. Den är jättesöt :)

Shiva012.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 850
Senast: Amha
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
799
Senast: Efwa
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 879
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok eller så blir jag kvar ett tag, vem vet. Det har varit en händelserik paus, tyvärr inte åt det bra hållet 🙃 Positivt, alla djur mår bra...
Svar
10
· Visningar
1 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp