Bukefalos 28 år!

Vattenbrunn

cowgirl81

Trådstartare
Är lite orolig över vattenbrunnen nu. Jag och sambon kolla nivån och de va 60-70cm vatten kvar. Nån som vet hur länge det räcker. Orolig att den ska sina då jag har lite djur som behöver vatten samt en bebis som blir för varm på dagen så måste duscha han flera gånger. Tacksam för svar.
 
Sv: Vattenbrunn

Det är ju ganska så omöjligt att ge svar på, det beror ju helt och hållet på vilken tillrinning ni har. Fundera ut en backup plan redan nu istället för att hamna i panik.
 
Sv: Vattenbrunn

Jo jag kan ju alltid hämta vatten hos min mor. Men lite jobbigt och baxa upp en stor blå tunna på släpkärra varje dag.
 
Sv: Vattenbrunn

Det är helt omöjligt att säga eftersom det inte finns en enda brunn som är den andra lik!

I en grävd brunn så beror det helt på hur tillrinningen är. Hur ådern som rinner dit är.

Är ni nyinflyttade så ni inte "kan" er brunn så är det möjligen en idé att ställa ner en stege och klättra dit för att se om det fyller på från en vägg eller i botten av brunnen. Och ålla koll så ni vet hur ni ska bete er. Tvätta någon/några maskiner och se hur mycket nivån sjunker och hur snabbt det fyller på?

Grävda brunnar kan behöva rensas emellanåt. Tömmas på vatten och sedan tömma bort slam från botten. Om den fyller på från botten och det är väldigt igentäppt med slam så fylls den kanske på saktare?
 
Sv: Vattenbrunn

Tack för tipset, ska be sambon klättra ner nån dag. Har idag kört med diskmaskin samt tvättat plus fyllt pannan med vatten, Så borde kanske kolla idag hur de ser ut. Dumt när man ny på stället och inte vet hur nått funkar.
 
Sv: Vattenbrunn

Smartast är att mäta nivån på morgonen innan man tvättar, diskar kort sagt gör av med mycket vatten, mät sedan några gånger under em för att se om det minskar eller om tillrinningen är så bra att brunnen håller nivån.
 
Sv: Vattenbrunn

Får kolla de till helgen då. För jag orkar inte dra av locket själv. Knappt sambon fixar det och han är stark. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 476
Senast: Hazel
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: aglaonema
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 630
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 484
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp