Vattenfontän?

Har pioneer Raindrop i keramik, rätt tyst. Blir kalklagringar efter några år, relativt lätt att rengöra.
Har haft cat it i plast, rann utanför och blev snabbt ofräsch.
Mina katter älskar den och den ena slutar dricka om den inte är på
 
Då har jag beställt ett paket catmate med extra pump + två filter samt även lagt en beställning på ytterligare en pump och två filter om jag behöver. Ett par kartonger Sheba och två stora säckar hundmat till varulvarna. Just ja, det råkade även följa med några påsar kattsand så vi klarar oss till nästa år och slipper ge oss ut i jultrafiken annan än när jag ska jobba.

Även hästarna kommer få hemkört nu under julen så jag börjar känna mig mindre stressad, nu ska alla djur bara hålla sig friska och ännu friskare så blir allt bra. :heart
 
Nån som har erfarenhet av cat mate med den rostfria toppen? Eller ska man hellre satsa på att skaffa drinkwell eller lucky kitty? vill att den ska vara så enkel som möjligt att rengöra och vara hållbar då det är en ganska stor utgift för min studentekonomi.
 
Jag började med en Cat Mate när vi skaffade en ny kattunge som visade sig bara vilja dricka ur duschen (och bara när den användes)... Den funkade jättebra, men den såg snabbt sunkig i det kalkrika vattnet vid oss så jag sålde den vidare efter 3-4 år. Då funkade den fortfarande fint.
Efter det köpte jag en Drinkwell Avalon i keramik. Den är en storfavorit hos alla katterna! Med förra fontänen fick jag ha ett par vanliga vattenskålar stående för de andra katterna, men de är undanplockade nu för med nya så dricker alla bara ur den.
Jag valde just den för att den efterliknar fallet du får ur kranen mest, så jag tänkte att det skulle locka mest hos vår kräsne yngling. :P Den är dessutom rätt tyst, man hör bara porlandet och håller man den välfylld så är det inte så högljutt heller.
 
Jag började med en Cat Mate när vi skaffade en ny kattunge som visade sig bara vilja dricka ur duschen (och bara när den användes)... Den funkade jättebra, men den såg snabbt sunkig i det kalkrika vattnet vid oss så jag sålde den vidare efter 3-4 år. Då funkade den fortfarande fint.
Efter det köpte jag en Drinkwell Avalon i keramik. Den är en storfavorit hos alla katterna! Med förra fontänen fick jag ha ett par vanliga vattenskålar stående för de andra katterna, men de är undanplockade nu för med nya så dricker alla bara ur den.
Jag valde just den för att den efterliknar fallet du får ur kranen mest, så jag tänkte att det skulle locka mest hos vår kräsne yngling. :P Den är dessutom rätt tyst, man hör bara porlandet och håller man den välfylld så är det inte så högljutt heller.

Fick bli en drinkwell mini så får vi se hur den funkar!
 
Tillägg: jag hade glömt bort fontänen lite innan det här inlägget och upptäckte kalkavlagringar som inte såg så fräscha ut. :angel: Försökte gnugga bort det för hand med bikarbonat och citron för att luckra upp kalket lite, men det gjorde ingen skillnad...
Fördelen med att ha en i keramik dock var att det var bara att köra i diskmaskinen så blev den som ny. :love:
 
Jag behöver köpa en ny fontän.. Har en all for paws nu, och den läcker som ett såll efter bara två månader.
Så nu behöver jag en ny. Vad ska jag satsa på? Är lite sugen på en raindrop, är den bra?
 
Jag hade en Pioneer Raindrop i metall i ca 6 år. Den funkade bra, men var svår att rengöra eftersom det blev mycket kalkavlagringar. Pumpen dog efter ca 3 år så fick köpa en ny, men den var relativt tyst och det var ändå ett prisvärt köp.

Vi köpte en Drinkwell Pagoda i keramik nu istället - den låter mer (porlande) men katterna dricker mycket mer vatten än tidigare och de verkar uppskatta den högre skålen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Som rubriken, är det någon som har en PetSafe® Seaside rostfri vattenfontän och kan berätta om den är helt tyst eller om den skvalar något?
Svar
6
· Visningar
961
Övr. Katt Jag är på jakt efter mysiga sovplatser åt mina kommande katter.😊 Kan ni rekommendera bra och prisvärda kattigloos/bäddar ni köpt som ni...
Svar
16
· Visningar
1 289
Senast: Bison
·
R
Övr. Katt Chefen här hemma har bestämt att man bara kan dricka vatten ur duschen när den droppar så det rinner längs väggen…. 🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️😅 Det...
Svar
10
· Visningar
892
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 700
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp