Bukefalos 28 år!

Vattenkokare!

MJLee

Trådstartare
Jag vet, en ganska onödig tråd, men here goes. Av olika anledningar behöver jag en ny vattenkokare. Den förra som var perfekt fick jag i present för ett stort antal år så har ingen aning om märke. Funderar på om det är värt att köpa dyrare eller om en budgetvariant fungerar. Tips och råd? Jag vill helst ha en 1l eftersom jag är ensam och om det går en rostfri/grå.

Funderar på den här?

https://cdon.se/hushallsapparater/champion-vattenkokare-rostfri-1l-p39637934
 
Min som är i 300 kronors-klassen och köpt på ICA har hållit flera år och visar inga tecken på att inte fortsätta med det.
 
Vi har en Electrolux Expressionist efter att vår gamla dog för nått år sen. Den är superbra, rymmer 1,7L, kokar snabbt, man ser graderna, stabil och inte särskilt ful.
Dessutom piper den bara en gång när den är klar, hatar när de står och piper för att man inte lyfter av den.

Gillar sällan budgetvarianter, tycker de håller kort tid och är plastiga.
 
Min är nog i kategorin dyrare (också en present för flera år sedan) och skulle den lägga av så hade jag nog valt en dyrare variant igen. Eller iallafall en med möjlighet att ställa in temperatur och en funktion för att hålla inställd temperatur. Den rymmer 2 liter (om man fyller upp den för mycket) och om jag ska klaga på någonting så är det väl att den känns i minsta laget ibland (ensamhushåll). Jag kokar alltid upp pastavatten i den och då blir två liter lite lite.
 
Jag vet, en ganska onödig tråd, men here goes. Av olika anledningar behöver jag en ny vattenkokare. Den förra som var perfekt fick jag i present för ett stort antal år så har ingen aning om märke. Funderar på om det är värt att köpa dyrare eller om en budgetvariant fungerar. Tips och råd? Jag vill helst ha en 1l eftersom jag är ensam och om det går en rostfri/grå.

Funderar på den här?

https://cdon.se/hushallsapparater/champion-vattenkokare-rostfri-1l-p39637934
Vi kör på budgetvariant från typ Rusta. Är inne på nummer två, men de har båda två hållit i flera år. Kostade under hundralappen... :)
 
ÄNTLIGEN kan jag få föreslå (någon annan) att investera i denna!

10310071.jpg
 
Jag vet, en ganska onödig tråd, men here goes. Av olika anledningar behöver jag en ny vattenkokare. Den förra som var perfekt fick jag i present för ett stort antal år så har ingen aning om märke. Funderar på om det är värt att köpa dyrare eller om en budgetvariant fungerar. Tips och råd? Jag vill helst ha en 1l eftersom jag är ensam och om det går en rostfri/grå.

Funderar på den här?

https://cdon.se/hushallsapparater/champion-vattenkokare-rostfri-1l-p39637934

Skämt å sido (se ovan á 4995 kr) så har jag - efter att ha avverkat en rad i 1000 kr-klassen nu en (sedan flera år faktiskt) från Jula.
https://www.jula.se/catalog/hem-och...for-drycker/vattenkokare/vattenkokare-002424/

Jag vill ha en rätt stor (1,7 liter) för att koka upp potatis- och pastavatten och sådär.
 
Jag har en för en hundralapp från typ Jula eller rusta. Haft den närmare tio år tror jag, gott och väl över fem iaf. Kalkar av den emellanåt, funkar fortfarande bra trots daglig användning
 
Tänkte tipsa om min, men den säljs visst inte längre. Men föreslår ändå en där du kan välja olika temperaturer, i alla fall om du gillar te. Jag gör allt grönt te på 80 grader t ex. Och sedan är det bra om du har bråttom och inte hinner vänta på att det ska svalna.
 
Tänkte tipsa om min, men den säljs visst inte längre. Men föreslår ändå en där du kan välja olika temperaturer, i alla fall om du gillar te. Jag gör allt grönt te på 80 grader t ex. Och sedan är det bra om du har bråttom och inte hinner vänta på att det ska svalna.

Jag håller med! Blir mycket godare te med rätt temperatur på vattnet!
 
Jag har en för en hundralapp från typ Jula eller rusta. Haft den närmare tio år tror jag, gott och väl över fem iaf. Kalkar av den emellanåt, funkar fortfarande bra trots daglig användning

Oj, kalka av, det har jag aldrig gjort... varken med vattenkokaren eller kaffebryggaren... Ska man göra det även om man inte märker att det smakar konstigt eller så?
Har haft vattenkokaren i snart 4 år o bryggaren minns jag inte.
Hoppas det är en ok följdfråga i tråden!

Kan inte va smakråd ang vattenkokare, min är i rosa plast 😊.
 
Oj, kalka av, det har jag aldrig gjort... varken med vattenkokaren eller kaffebryggaren... Ska man göra det även om man inte märker att det smakar konstigt eller så?
Har haft vattenkokaren i snart 4 år o bryggaren minns jag inte.
Hoppas det är en ok följdfråga i tråden!

Kan inte va smakråd ang vattenkokare, min är i rosa plast 😊.
Vattenkokaren brukar jag inte avkalka, men kaffebryggaren FÖRSÖKER jag komma ihåg att göra någon gång och då......
 
Oj, kalka av, det har jag aldrig gjort... varken med vattenkokaren eller kaffebryggaren... Ska man göra det även om man inte märker att det smakar konstigt eller så?
Har haft vattenkokaren i snart 4 år o bryggaren minns jag inte.
Hoppas det är en ok följdfråga i tråden!

Kan inte va smakråd ang vattenkokare, min är i rosa plast 😊.
Jag slår i en skvätt ättika för att bli av med beläggningen bara. Vet inte om man ska eller ej men tycker det känns fräschast så 😊
 
Oj, kalka av, det har jag aldrig gjort... varken med vattenkokaren eller kaffebryggaren... Ska man göra det även om man inte märker att det smakar konstigt eller så?
Har haft vattenkokaren i snart 4 år o bryggaren minns jag inte.
Hoppas det är en ok följdfråga i tråden!

Kan inte va smakråd ang vattenkokare, min är i rosa plast 😊.

Vi har väldigt kalkhaltigt vatten och det blir beläggning på värmeelementen så kokaren blir mindre effektiv.
 
Oj, kalka av, det har jag aldrig gjort... varken med vattenkokaren eller kaffebryggaren... Ska man göra det även om man inte märker att det smakar konstigt eller så?
Har haft vattenkokaren i snart 4 år o bryggaren minns jag inte.
Hoppas det är en ok följdfråga i tråden!

Kan inte va smakråd ang vattenkokare, min är i rosa plast 😊.
Du ser väl om det är beläggningar i den? Jag brukar ha ättika i min kanske en gång i månaden för då ser jag att den börjar bli sunkig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 425
Senast: sorbifolia
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
16 514
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp