Bukefalos 28 år!

Vattenkvalitet?

MissFideli

Trådstartare
Det måste vara skillnad i hårdhet på vattnet här i Tyresö mot vattnet i Örebro då allt (trasor, svampar, kläder osv) blivit mjukare sen jag flyttade hit.
Problemet är att vissa kläder, såsom joggingbyxor i typ WCT-tyg blir mer elektriska. Hur kan jag motverka det? Använder mjukmedel, just ny parfymfritt (vilket väl inte borde betyda nått?) jämt när jag tvättar och trots det blir det så det smiter åt längs benen.

Tips?
 
Sv: Vattenkvalitet?

Det måste vara skillnad i hårdhet på vattnet här i Tyresö mot vattnet i Örebro då allt (trasor, svampar, kläder osv) blivit mjukare sen jag flyttade hit.
Problemet är att vissa kläder, såsom joggingbyxor i typ WCT-tyg blir mer elektriska. Hur kan jag motverka det? Använder mjukmedel, just ny parfymfritt (vilket väl inte borde betyda nått?) jämt när jag tvättar och trots det blir det så det smiter åt längs benen.

Tips?

Flytta tillbaka! :p
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 896
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
712
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp