Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vattenmatta i 0.90-klass

hjärter_dam

Trådstartare
Hade de idag i vaggeryd. Dock ingick den inte i banan utan den stod som valfritt hinder efter målgång. Jättevettigt tycker jag, tänk vad svårt det blir att plötsligt hoppa vatten på tävling först när man kommit upp ett par klasser. Eller? Har det här tillkommit nu efter banbyggnadsdiskusionerna, eller har det alltid varit så här?

/S.

C

Choklad

Sv: Vattenmatta i 0.90-klass

Vattenmatta har mig vetligen alltid fått förekomma i alla klasser, däremot används den alltför sällan i de lägre tyvärr.

S

sundance

jag har inte stött på det för än alldeles nyligen. bra tycker jag, man måste ju inte om man inte vill. jättebra möjlighet till övning om man vill!

E

Elinabergh

Jag har för mig att vattenmatta för börja förekomma i LB, ska kolla upp!

M

miramis

Jag har varit med om vattenmatta i 80 cm (för häst). Jättebra träning och t.o.m. den tittiga hästen jag red då tog sig över :)

LitenSnigel skrev:
Har jag också för mej....!
Vattengrav får inte finnas förrän LB/110 men för vattenmatta finns det ingen sådan regel. Det är upp till banbyggaren.
Ha den som en extra hinder som är valfritt får man ha oavsett vad TR säger.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5531 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
27
· Visningar
2 063
Tävling Jag har en hopphäst som jag vill träna och tävla med men det blir sällan av då jag nästan aldrig har någon som kan följa med. Jag vet...
Svar
15
· Visningar
1 266
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 448
  • Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
Svar
12
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXXXV
  • Fototråd
  • Färdig pajdeg, vart?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar