Vattenmatta i 0.90-klass

hjärter_dam

Trådstartare
Hade de idag i vaggeryd. Dock ingick den inte i banan utan den stod som valfritt hinder efter målgång. Jättevettigt tycker jag, tänk vad svårt det blir att plötsligt hoppa vatten på tävling först när man kommit upp ett par klasser. Eller? Har det här tillkommit nu efter banbyggnadsdiskusionerna, eller har det alltid varit så här?

/S.
 
Sv: Vattenmatta i 0.90-klass

Vattenmatta har mig vetligen alltid fått förekomma i alla klasser, däremot används den alltför sällan i de lägre tyvärr.
 
Sv: Vattenmatta i 0.90-klass

jag har inte stött på det för än alldeles nyligen. bra tycker jag, man måste ju inte om man inte vill. jättebra möjlighet till övning om man vill!
 
Sv: Vattenmatta i 0.90-klass

Jag har för mig att vattenmatta för börja förekomma i LB, ska kolla upp!
 
Sv: Vattenmatta i 0.90-klass

Jag har varit med om vattenmatta i 80 cm (för häst). Jättebra träning och t.o.m. den tittiga hästen jag red då tog sig över :)
 
Sv: Vattenmatta i 0.90-klass

Har jag också för mej....!
 
Sv: Vattenmatta i 0.90-klass

LitenSnigel skrev:
Har jag också för mej....!
Vattengrav får inte finnas förrän LB/110 men för vattenmatta finns det ingen sådan regel. Det är upp till banbyggaren.
Ha den som en extra hinder som är valfritt får man ha oavsett vad TR säger.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 644
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 010
Senast: Masqueradee
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 381
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 653
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp